Gazdaság

Meglepetés: növekedésnek indult a Tesco

A brit Tesco öt év után növekedésnek indult – írta a Reuters. Legalábbis az elmúlt három hónap üzleti adatai arra engednek következtetni, hogy a brit hipermarketlánc kezd felépülni a folyamatos gyengélkedésből.

Az értékesítés – 18 hónapos folyamatos csökkenés után – idén októberben 1,3 százalékkal nőtt először, amely 28,2 százalékra növelte a Tesco piaci részesedését Nagy-Britanniában. A hírre 2 százalékot emelkedtek a hipermarketlánc részvényei.

Az adat annál is inkább kedvező, mert a Tesco versenytársai (Sainsbury, Morrisons, Asda) csökkenő értékesítésről számoltak be. Ugyanakkor a diszkontláncok (Aldi, Lidl) továbbra is dinamikus ütemben növekednek a szigetországban, ők jelentik a Tescóra nézve a legnagyobb veszélyt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik