Mégis igaznak bizonyultak a Lukács Csaba, az Atmedia Kft. ügyvezetője által a 24.hu-nak adott áprilisi interjúban “játszótéri pletykának” minősített információk,
Egészen pontosan arról van szó, hogy a Habony Árpád hitelezőjeként és Orbán Viktor biztonságpolitikai tanácsadójaként is ismert Tombor András üzletember által alapított Visus Invest Kft. felvásárolta a magyar piacról kivonuló holland Atmedia Holdings BV-től a magyarországi leányvállalatot, az Atmedia Kft. reklámértékesítő házat, mely olyan televíziók reklámidejét árulja mint a TV2, az MTVA vagy például a StoryTV.
Akkor adják el a magyar leányvállalatot Tombornak, amikor a cég legjobb évét zárja
Az időzítés mindenesetre meglepő, hiszen az Atmedia Kft.-nek olyannyira jól ment, hogy 2016-ban eddigi legsikeresebb üzleti évét zárja.
A bejelentést tartalmazó közleményben felidézik, hogy az Atmedia tévés kereskedőházat Lengyelországban 1998-ban alapították meg. A régiós terjeszkedés egy évtized múlva indult a cseh, majd 2009 végén a magyar leányvállalatokkal. Az elmúlt hat év alatt az Atmedia Magyarországon az egyik legnagyobb kereskedőházzá (sales house) vált a televíziós piacon, sőt mint egy decemberi másik interjúnkból kiderült, hamarosan a rádiós és az online piacon is megjelennek.
A mostani bejelentés kapcsán idézik a befektető cég alapító-tulajdonosát, Tombor Andrást is:
Mint azt korábban is említettem, amennyiben kedvező lehetőséget látok, visszatérek a magyar médiapiacra, ugyanis az elmúlt évek tendenciái alapján jelentős fejlődési potenciál látszik benne. Az akvizícióra hosszú távú pénzügyi befektetésként tekintek. Az Atmedia jelenlegi menedzsmentje minden támogatást megkap a munkája folytatásához. A cég operatív működésébe nem kívánok beleszólni, mert a lehető legjobb csapat irányítja a céget, amely piaci áttörést ért el 2016-ban.
35 tévécsatorna reklámidejét árulják
A 2010-ben alapított Atmedia kereskedőház 9 kereskedelmi tévécsatorna reklámidejének értékesítésével indult, és 2011-ben már 13 tévécsatorna volt a partnerük. Az áttörés 2013-ban következett be, amikor a Viasat 3 és 6, valamint a National Geographic Channel és a Nat Geo Wild is hozzájuk igazolt. Ezután 2015-ban megszerezték az AXN, a TV2, a Digital Media and Communications Zrt. (Story TV) csatornáinak és az MTVA tévécsatornák reklámidejének értékesítését is, ezzel 35 csatorna szerepel a portfóliójukban.
Az Atmedia nettó árbevétele 2014-ben 7,6 milliárd, 2015-ben 9,2 milliárd forint volt.
Tombor András neve néhány napja mint a Népszavát eredetileg megvásárolni kívánó liechtensteini XXI Century Invest AG kapcsán is szóba került, de a cég ügyvédje szerint alaptalanul.
FRISSÍTÉS: Bejelentették, hogy a megszerzett Atmedia bekebelezi a Media Services Company-t (MSC), valamint megkezdik a rádiós piac meghódítását.
(Kiemelt kép: Tombor András, az Atmedia új tulajdonosa)