A NORI növekedéssel kapcsolatos friss adatokat az internetes reklámszakmai szervezet, az IAB Hungary Médiaszekciója tette közzé tegnap. Az adatok a tagjainak bevételi önbevallásai alapján, a PwC összesítése alapján készülnek.
A mobilmédia is tör előre rendületlenül
A harmadik negyedévben is folytatódott a mobilreklám térnyerése, míg hagyományos számítógépen (desktop) 11,3 százalékkal, addig a mobilon 63,3 százalékkal több bevételt értek el a bevallásban résztvevő cégek. Az e-mail reklámból származó bevételeik azonban 4,8 százalékkal csökkentek 2015. harmadik negyedévéhez képest.
A legnagyobb hirdetői szektorok
A régebben stabilan a TOP3 legnagyobb digitális reklámköltő szektorba tartozó közlekedési eszközök szegmense az első fél évben még bővült, de a harmadik negyedévben a tavalyihoz képest csökkent. Hozzátették azt is, hogy a hirdetési megoldások közül továbbra is a mobil display és a videókon történő reklámozás növekedett a legerőteljesebben.
A bevallásban résztvevő cégek bevételeiben továbbra is az ügynökségi hirdetők szerepe a legnagyobb, ezt a direkt értékesítés, majd az automatizált/programmatic bevételek követik, utóbbi növekedése a harmadik negyedévben is meghaladta az első kettőét.
időszak |
NORI |
2012 q1 |
3,2% |
2012 q2 |
0,5% |
2012 q3 |
6,8% |
2012 q4 |
-0,1% |
2013 q1 |
2,1% |
2013 q2 |
6,1% |
2013 q3 |
5,9% |
2013 q4 |
11,7% |
2014 q1 |
17,2% |
2014 q2 |
13,7% |
2014 q3 |
12,3% |
2014 q4 |
7,5% |
2015 q1 |
4,9% |
2015 q2 |
-2,1% |
2015 q3 |
11,1% |
2015 q4 |
7,2% |
2016 q1 |
9,2% |
2016 q2 |
21,5% |
2016 q3 |
14,8% |
Ezt érdemes tudni a NORI-ról
Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarország Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A NORI tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában. A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján kijelenthető, hogy a NORI átfogó képet mutat a magyar online és mobil reklámpiac aktuális teljesítményéről a hazai szereplők tekintetében.
A felmérést a PwC az alábbi cégek önbevallásai alapján készítette a 2016. évre vonatkozóan: Adaptive Media; CEMP Sales House; Centrál Médiacsoport; Est Media Group; EVO Media; Gmedia; Grabowski Digital; Használtautó; Híreső; HVG Kiadó; HWSW; Infinety; Madhouse; Magyar Jeti (444.hu); Mediaworks Hungary; MTVA Online; Net Média; NoSalty; Optimusz Direkt Marketing; Origo Media Group; ReachMedia; Ringier Axel Springer Magyarország; Russmedia; R-Time; Schibsted