Nagyvilág

A magyaroknak is fizetőssé válnak a német autópályák

m7-es-autopalya(960x640).jpg (Array)
m7-es-autopalya(960x640).jpg (Array)

Jóváhagyta a német autópályákra vonatkozó “tisztességes és megkülönböztetéstől mentes” útdíj bevezetését az Európai Bizottság.

A megegyezés szerint a külföldiek 10 napos, két hónapos, valamint egész éves időszakra vásárolhatnak úthasználati engedélyt 2,5-20-130 euróért, ez a gépjármű méretétől és károsanyag-kibocsátásától függően változhat. Németország öt gépjármű kategóriát határoz meg.

Az uniós testület által csütörtökön jóváhagyott tervezet szerint a németek számára a jármű nagyságától és környezetbarát voltától függően évente várhatóan mintegy

74 euró (azaz 23 ezer forint) terhet jelentene az útdíj.

A külföldieknek azonban csak az autópályákon kell fizetniük, a német állampolgároknak a szövetségi autóutakon is.

Alexander Dobrindt német közlekedési miniszter szerint az útdíj bevezetésének célja az, hogy a Németországon nagy számban átutazó külföldi autósok is járuljanak hozzá az egyébként mostanáig teljesen ingyenes német autópálya-hálózat fenntartásához. Az úthasználati díj tisztességes, megkülönböztetéstől mentes és arányos, amelyből nettó 500 millió euró bevétel folyhat be, amit az úthálózat fejlesztésére fordítanak majd.

Az útdíjat leghamarabb a jövő évi parlamenti választásokat követően vezetik be Németországban

– tette hozzá.

Az uniós bizottság korábban azt kifogásolta, majd kötelezettségszegési eljárást is indított Németország ellen azzal az indokkal, hogy a törvény diszkriminálja a külföldi állampolgárokat azáltal, hogy a németek a díjat levonhatják a gépjárműadóból, a külföldieknek viszont ez értelemszerűen nem áll módjukban.

Németország a tizenhatodik uniós tagállam, amely útdíjat vezet be.

A németek azt is pénteken jelentették be, öt év után kaphatnak szociális ellátást az uniós bevándorlók.

(MTI)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik