A gyermekek védelme a reklám szabályozásának egyik kiemelt területe, akár jogi, akár etikai szabályozásról van szó. Kutatások szerint a szülők gyermekekkel kapcsolatos aggodalmainak sorában a reklám nem szerepel az első tíz között, ugyanakkor a szülők nincsenek tisztában azzal, hogy a gyermekek védelmét milyen sok szabály biztosítja a reklámozás területén.
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) azért hozta létre a http://jatek.szulokszava.hu címen elérhető Szülők Szava honlapot, hogy ne csak a szabályok gyűjteményével, hanem a reklámok vizsgálatának szempontjaival is megismertesse a fogyasztókat, továbbá összeállítottak egy olyan linkgyűjteményt, amely segítséget nyújt a szülőknek a reklám világában történő eligazodáshoz.
A monitoring eredmények azt mutatják, hogy a szakma felelős módon kezeli a gyermekek és a reklám kérdését. Nem látunk problémát, de ettől még fontos, hogy a szülők is tisztában legyenek azzal, hogy milyen sok szabály védi a gyermeküket, és a védelem közös ügyünk
– mondta Megyer Örs, az ÖRT elnöke.
Fazekas Ildikó, az ÖRT főtitkára a kampány kapcsán arról beszélt, hogy a szabályosság nem személyes ízlés kérdése, a szülők szava igenis számít. “Tegyen panaszt, ha szabálytalanságot tapasztal”. Hozzátette: a Café nagyot alkotott, amikor a szabályokra vonatkozó nehéz üzenetet igazi „engagement módon” alkotta meg. Fiktív reklámok szabályosságáról lehet szavazni az online játékban, és a helyes válaszról is azonnal tájékoztatást kap a fogyasztó a http://jatek.szulokszava.hu/ oldalon.