Nem volt szabályos az időjárás-jelentésben a sörreklám
A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa eheti ülésén megállapította, hogy a TV2 időjárás-jelentésében júniusban kilenc alkalommal nem elég jól látható módon tüntették fel egy sörhirdetés reklámjellegét az osztott képernyős reklám megjelenítésekor. A jogsértés ellenére Andy Vajna tévéje megússza egy figyelmeztetéssel: a Médiatanács a médiaszolgáltatót a szabályok betartására emlékezteti határozatában. (Éppen ma írtuk meg, hogy ellenzékiek a TV2-t feljelentik a paksi MVM-reklámok miatt is. Még nem az “agymosóként” emlegetett, azaz tudatosan nem, illetve meglehetősen nehezen észlelhető reklámok tárgyában született az elmarasztaló határozat.)
Marad a TV2-nek és az RTL-nek évente 5+5 milliárd pluszt biztosító műsordíj
A Médiatanács döntést hozott továbbá – az RTL Klub és a TV2 műsorterjesztési díjainak bevezetéséhez kapcsolódó – a Magyar Kábelkommunikációs Szövetségtől érkezett piacfelügyeleti eljárást és médiapiac ágazati vizsgálatot kezdeményező beadványa nyomán is.
A mostani határozat különösen jó hír az előző évben 5,5 milliárd forint veszteséget produkáló, és masszívan eladósodott TV2 Média Csoportnak és a tulajdonos Andy Vajnának, hiszen így jó esélye van rá, hogy az évente számukra várhatóan 5 milliárd forint nagyságrendű műsordíjnak köszönhetően legyűrhessék a veszteségeket.
25 rádiónak pénzt ad a Médiatanács
Hódmezővásárhelytől Szentendréig 25 vidéki rádióműsor nyert el egy éven át tartó támogatást a Médiatanács eheti döntése alapján a Magyar Média Mecenatúra program részeként. A Médiatanács összesen 75 millió forint támogatáshoz juttatta a rádiókat. A kereskedelmi és közösségi rádiók 62,5, a kisközösségi rádiók 12,5 millió forintot kapnak a támogatások révén.
Hírműsor kategóriában a szigetszentmiklósi Lakihegy Rádió, a Rádió Szentendre, az Európa Rádió debreceni, sátoraljaújhelyi és miskolci adója, az ugyancsak miskolci Csillagpont Rádió, az egri FM7, a tiszafüredi Tisza-tó Rádió, a békéscsabai Mega Rádió, az Érd FM, a Rádió Dabas, a Fehérvár Rádió, illetve a hódmezővásárhelyi Rádió 7 kap pénzt a testülettől.
Szolgáltató magazin kategóriában is támogatáshoz jutott a Rádió 7, a Mega Rádió és az Érd FM, továbbá a székesfehérvári Alpha Rádió, a Bajai Rádió, a paksi Fortuna Rádió, a szolnoki Aktív Rádió, a Berettyó Rádió, a kiskunmajsai Sirius Rádió, a pécsi Rádió 1, a kalocsai Korona Rádió és a Rádió Szarvas.
Eldőlt a karcagi és a kiskunfélegyházi rádiófrekvenciák sorsa
A grémium a vidéki kisközösségi rádiós eljárásban Karcagon a Karcag FM rádió tervével pályázó Kun-Média Kft.-t, Kiskunfélegyházán a Radio Smile tervével pályázó Mosoly Média Kft.-t nyilvánította nyertesnek. A Sárvár 96,5 MHz rádiós frekvencia eljárásának tartalmi vizsgálata részeként a Médiatanács hiánypótlásra hívta fel és felvilágosítást kér az egyedüli pályázótól, a Sárvári Média Nonprofit Kft.-től.
Felteszik a szombathelyi, a velencei és a hajdúböszörményi frekvenciapályázat szövegét
Véglegesítette a testület a Szombathely 88,4 MHz és a Velence Meleg-hegy 90,4 MHz pályázati felhívásának szövegét, melyeket a mediatanacs.hu honlapon tesznek közzé. A 72 ezer fős vételkörzetű szombathelyi frekvencia közösségi jellegű hasznosítására, illetve a 60 ezer fős vételkörzetű velencei frekvencia kereskedelmi hasznosítására szóló pályázati ajánlatokat január közepén lehet majd benyújtani. A 30 ezer fős vételkörzetű, kereskedelmi jellegű hasznosítású Hajdúböszörmény 98,9 MHz pályázatifelhívás-tervezetének elfogadott szövege szintén csütörtöktől olvasható a hatóság honlapján.
A Médiatanács helyt adott annak a kérelemnek, hogy a Mária Rádió esztergomi, piliscsabai és dömösi adóinak jogosultságait a szolgáltató november 15-től összevonja.