A probléma az volt, hogy az adótörvény szigorúbb volt, mint az EKÁER, ugyanis kiterjesztette az EKÁER-kötelezettséget olyan, nem útdíjköteles járművekre is, amelyeknek tényleges össztömege meghaladta a 3,5 tonnát. De az EKÁER-rendelet szerint az EKÁER-kötelezettség csak az útdíjköteles járművekre vonatkozott.
Ez azt jelentette, hogy az EKÁER-mentesség nem vonatkozott arra az esetre, amikor a nem útdíjköteles gépjármű tényleges össztömege meghaladta a 3,5 tonnát, még akkor sem, ha a konkrét szállítmány (termékegység) értéke nem érte az 5 millió forintot, a tömege pedig a 2500 kg-t.
Ez a jogalkotási anomália azt eredményezte, hogy ha pl. egy szál virágot értékesített valaki és elszállíttatta egy kamionnal, akkor nem kellett EKÁER-számot kérni, de ha ugyanezt a virágot nem útdíjköteles furgonnal vitték, akkor kellett EKÁER, ha a furgont túlpakolták (még akkor is, ha a túlpakolásról a feladó később szerzett tudomást).
Ezt a jogalkotási anomáliát most szüntetette meg az EKÁER-rendelet legújabb módosítása. E szerint a mentesség most már (október 13-tól) a nem útdíjköteles gépjárművekre is vonatkozik – írta az RSM blogja, példákat is hozva.