A Facebook többször nekirugaszkodott már, hogy az apróhirdetési piacot is bekebelezze, de egészen eddig ez nem teljesen sikerült. Az adásvételre létrehozott Csoportok ma is működnek, ezeket havonta több mint 450 millió ember látogatja, ennek ellenétre nem volt teljesen hatékony és több olyan funkció is hiányzott belőle, amitől egyszerűbb a vásárlás.
hiszen a Facebook által biztosított platformnál (a rengeteg emberről nem is beszélve) nem nagyon akad erre alkalmasabb helyszín. Az új funkció egyelőre kizárólag a mobilos alkalmazásban (iOS, Android egyaránt) érhető el és három alap funkciót kínál:
- Felfedezés: az alkalmazás alsó, középső részén lévő „shop” ikonnal indulhat a termékek keresése. A cikkek itt a felhasználó tartózkodási helye, érdeklődési köre szerint jelennek meg, de van lehetőség tagelni, és persze közvetlenül, termékekre is keresni.
- Eladás: egy eladandó termék pár mozdulattal, képekkel ellátva felvihető a rendszerbe. Az ár, illetve a termék jellemzőinek megadásán kívül nincs más tennivaló.
- Csevegés: nem a Facebookról beszélnénk, ha a közvetlen üzenetküldési lehetőséget ne alkalmazták volna. Direktben írhatunk a meghirdetett cikkek tulajdonosával, hogy még könnyebb legyen összehozni az üzletet.
A Yout Items rész tárolja, hogy éppen miket árulunk, vagy adtunk már el, a keresést pedig tovább segíti, hogy a kinézett, kedvenc dolgok elmenthetők a későbbiekre. Fontos, hogy a Facebook mindössze teret ad az üzletelésnek, semmilyen közvetítői díjat nem szed, maga a szolgáltatás is ingyenes, ezzel együtt a vételár kiegyenlítését sem támogatja, és az elszállításról is a feleknek kell gondoskodniuk.
A Marketplace első körben négy országban (USA, Egyesült Királyság, Ausztrália, Új-Zéland) indult el, csak 18 éven felüliek vehetik igénybe, és csak mobilos verzió létezik. Ha minden jól megy, akkor a következő hónapokban további országokat is bekötnek a rendszerbe, de várható a webes változat megjelenése is.