Pénzügy

A Tesco háborúba megy a Lidl és az Aldi ellen

Egészen jó eredményt ért el a Tesco az augusztus 27-tel zárult hat hónapban, ráadásul a menedzsment kifejezetten optimista a kilátásokkal kapcsolatban, és új stratégiát is hirdetek, ennek tudható be, hogy a Tesco részvényárfolyama ma közel 9 százalékot emelkedett – írta a Portfolio.

Az új stratégiát egyébként sokan úgy értékelik, hogy a Tesco nem törődik bele abba, hogy a legfontosabb piacain a német diszkontláncok, az Aldi és a Lidl masszívan piaci részesedést szerez a Tesco kárára.

Az első félév eredménye:

  • Az árbevétel 3,3 százalékkal 24,4 milliárd fontra emelkedett
  • A befektetők által leginkább figyelt, egyszeri tételek nélkül számolt operatív profit 60 százalékkal 596 millió fontra emelkedett, így a legoptimistább elemzői várakozások közelében alakult
    a kiskereskedelmi operatív cash-flow 21 százalékkal 955 millió fontra emelkedett

A brit kiskereskedelmi lánc új célkitűzései:

  • növelik az üzletekre és az értékesítési hálózatra költött beruházási költségeket, a capex a következő években átlagosan évi 1,4 milliárd font körül alakulhat (tavaly 1 milliárd font volt)
  • a 2019/2020-as pénzügyi évre 3,5-4 százalékos üzemi marzs elérését tűzték ki (az idei első félévben 2,2 százalék volt)
  • az értékesítési hálózat minőségének javításával és az üzletek működtetésének egyszerűsítésével 1,5 milliárd fonttal csökkentik a működési költségeket

Az erős első féléves számokra és a menedzsment új célkitűzéseire közel 9 százalékkal került feljebb a Tesco árfolyama.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik