Média

Megint egy új nyomtatott lappal bővült ma a hazai médiapiac

Éva Egészség
Éva Egészség
Most először egészség tematikájú különszámot jelentet meg az Éva magazin kiadója. A kiadónak egyébként egy hét alatt ez már a második új terméke a nyomtatott lapok piacán.

Egészség tematikájú újabb nyomtatott lappal jelentkezett ma az újságárusoknál a Marquard Media Magyarország lapkiadó. A cég új sajtóterméke voltaképpen az Éva magazin márkakiterjesztése: egy különszámról van szó Éva Egészség címmel.

A kiadó célja az új sajtótermék megalkotásával az volt, hogy “segítsenek megőrizni az olvasók testi épségét”, illetve felkészítsék őket az esetleges betegségekkel járó problémákra: a tünetekre, orvosi kiadásokra, konfliktushelyzetekre. “Mindezt kendőzetlenül, őszintén, a jól ismert évás stílusban” – írják egy honlapon megjelent ajánlójukban.

Az orvos és beteg egészséges kapcsolatáról szól a lap egyik első írása
Az orvos és beteg egészséges kapcsolatáról szól a lap egyik első írása

A lap témái között olvashatunk cikket arról, hogy milyen az ideális kapcsolat orvos és páciens között, hogyan lehet csökkenteni a kiszolgáltatottságot, illetve hogy érdemes-e Dr. Google-höz fordulni és mikor.  Adnak 15 tippet az egészségesebb élethez, cikket közölnek a bélpanaszokról és a meddő férfiakról, valamint arról is publikáltak egy írást, hogy érdemes-e személyi edző segítségét igénybe venni.

Arról, hogy lesz-e folytatása az új sajtóterméknek hosszabb távon is, vagyis lesz-e később további megjelenés, egyelőre nem tudni, mivel a kiadó vélhetően először megnézi, hogy a mostani szám iránt mekkora érdeklődés lesz, illetve kifizetődő lesz-e a lap legyártása. Az óvatosság persze érthető, hiszen egészség tematikájú újságból több is található a piacon, köztük toronymagasan vezet a Nők Lapja Egészség, ezért a Marquard nagy versenyre számíthat az olvasók kegyeiért.

Egy hét alatt két új terméket dobtak piacra

A Marquard magyarországi leányvállalatának egyébként ez a második új sajtóterméke egy hét lefolyása alatt, hiszen pár nappal ezelőtt debütált a férfiakat megcélzó új termékük, az Apa magazin is, melyet annak a Vida Ferencnek az irányításával készítettek el, akit az elmúlt években az ugyancsak a kiadóhoz tartozó Playboy főszerkesztő-helyetteseként ismerhettek meg az olvasók.

Bár sokan temetik a nyomtatott sajtópiacot, a Whitereport.hu mediabrowser adatai szerint tavaly 126 nyomtatott sajtótermékkel bővült a hazai lappiac, ami havi átlagban 10 új címet jelent – tudtuk meg a napokban Incze Kingától, az adatbázist működtető cég vezetőjétől. Igaz, a sok új cím között jó néhány olyan is akad, amely csak egy-két megjelenést él meg, mindenesetre a hazai sajtópiac még most is rengeteg termékből áll: az említett adatbázisban például több mint 6 ezer magyarországi printlap található meg.

A sajtópiac őszi felélénkülését mutatja, hogy néhány hete Fejős Éva is egy új, saját magáról elnevezett magazinnal jelentkezett a piacon. Ezt az újságíró egy saját kis kiadóval, az Erawannal adta ki. Itt írtunk róla bővebben.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik