Ezek közül nézzük meg most a legérdekesebb, működő prototípusokat, illetve vonalakat.
A németországi Wuppertal 1901-ben megnyílt, máig működő függővasútja, mely 13,3 kilométeren át kanyarog a város, valamint a Wupper folyó felett


A Fawkes Folly nevű függővasút prototípusa, a kaliforniai Burbankben élő mérnök, J. W. Fawkes 1910-es munkája. A vonat egy megfelelő pénzügyi háttérrel rendelkező mecénás segítségével a tervek szerint akár óránként száz kilométeres sebességgel is repíthette volna az embereket a belváros szívéig, a képen látható próbadarab viszont ennek a sebességnek alig egyhuszadát tudta felmutatni.

Francis Laur 1919-es álma szárnyas padlizsánként keresztezte volna a repülőgépet és a vasutat

George Bennie álma, a Bennie Railway, ami a tervek szerint Londont a Csatorna felett átívelve kötötte volna össze Párizzsal.

1930-ra a skóciai Milngavie mellett el is készült a vonal egy 390 méteres próbaszakasza, ahol sikeres tesztek egész sorát végezték el, sőt, kisebb látványosságként oda-vissza utaztatta is az embereket.
Bennie 1937-re elszegényedett, és felhagyott az ambiciózus tervekkel. A rövid szakaszt az ötvenes évek folyamán végül szétbontották.


Ez az 1934-es kétéltű jármű akár egy folyón is átrepíthette volna az utasait

Kikuzō Itō kétkerekű, repülőszerű egysínűje 1936-ból

