A Samsung Galaxy Note 7 megjelenése messze nem azt hozta, amit a gyártó elvárt tőle, hiszen a legkevésbé sem az volt a cél, hogy lakásokat borítsanak lángba a túlhevülő akkumulátorokkal. Tenni kellett hát valamit, ami első körben azt jelentette, hogy visszahívási (a Samsung szóhasználatával élve csere) programot rendeltek el a már eladott készülékekre, illetve a gyártó kidolgozott egy hatpontos akciótervet, hogy kiküszöbölje a csorbát. Ez a következőkben foglalható össze:
- Az Európában már üzembe helyezett Note7 készülékekre üzenetet küldtek, amelyben arra kérték felhasználóinkat, hogy kapcsolják ki a mobiltelefonjukat és a lehető leghamarabb vigyék vissza készüléküket oda, ahol megvásárolták.
- Folyamatos kapcsolatban állnak a Note7 tulajdonosokkal, hogy teljes körűen tájékoztathassák őket a legfrissebb fejleményekről: az összes európai Samsung.com weboldalon közzétettek egy egyértelmű útmutatót, illetve direkt e-mail üzeneteket küldtek a felhasználóknak és frissítették a releváns közösségi média felületeiket.
- A szállítókkal és viszonteladó partnerekkel együtt dolgoznak azon, hogy a felhasználók szeptember 19-től, hétfőtől a már meglévő készüléküket új Galaxy Note7-re cserélhessék.
- Európa-szerte kapcsolatba léptek és együttműködnek a releváns szabályozó hatóságokkal és szervezetekkel annak érdekében, hogy a részvényeseket informálhassák a legfrissebb tervekről és üzenetekről.
- Folyamatosan együtt dolgoznak a beszállítókkal, hogy biztosítsák a megfelelő minőségű gyártási folyamatot, és garantálhassák a minőségbiztosítási elvek betartását. A vizsgálatoknak köszönhetően bíznak benne, hogy a hamarosan Európába érkező cserekészülékekben az akkumulátor hibáját teljes egészében ki tudják küszöbölni.
- Minden Note7 készülék csomagolását fekete négyzettel címkézik fel, amely egyértelműen jelöli majd, hogy a készülék már az új gyártásból származik. Ez egyértelműen jelzi a felhasználók számára, hogy nem lehet probléma az eszközzel…vagy legalábbis nem olyan, ami miatt a visszahívás történt.