Úgy tűnik, hiába minden, például egy jakuzziban csókolózó édeshármas, a TV2 főcsatorna idén ősszel elindult, nagy elánnal beharangozott és monumentális stúdióban készülő, valóságshow-elemekkel vegyített zenei tehetségkutatója, a Star Academy egyszerűen teljes érdektelenségbe fullad, az továbbra sem tud magához térni a nézők kegyeiért folytatott versenyben.
A múlt héten már megírtuk, hogy komoly nézettségi gondjai vannak a realitys show-műsornak: a Star Academy szeptember elsejei összefoglalóját például a 18-49-es korosztálybeli tévénézők 5 százaléka választotta a Nielsen Közönségmérés műszeres adatai alapján, miközben a Cool TV-n látható Dr. Csont című sorozat iránt nagyobb volt az érdeklődés, vagyis már akkor is a kábeltévék szintjére esett vissza a TV2.
Gondoltuk, hátha azóta sikerült javítania a műsornak, ezért ismét megszereztünk friss nézettségi adatokat. A szeptember 6-i (keddi) nézettségi adatokra rápillantva azonban hamar nyilvánvalóvá válik, hogy a TV2-t ismét a földbe döngölték.
Mutatjuk ugyanezt a Nielsen Közönségmérés műszeres adatai alapján felnagyítható ábrán is. (A TV2 és a Star Academy kék színnel van jelölve.)
Harmadannyian nézték kedd este a TV2-t, mint az RTL Klubot
Az M1-et többen nézték, mint az ATV-t
A TV2 értékesítési csoportjának honlapján egyébként megtaláltuk a főcsatorna és a cégcsoport néhány új kis csatornájának 35. hétre vonatkozó teljes nézettségi adatát (18-59-es korosztály vizsgálatát), illetve a többi, nem TV2-s csatorna adatát. E szerint a TV2 egész heti átlagos közönségaránya 10,2 százalék volt, míg az RTL Klubé 18,5 százalék. A TV2 új Mozi+ elnevezésű filmcsatornája változatlanul erős: az 5. legnézettebb tévé volt és 4,1 százalékos közönségaránnyal rendelkezett. A Super TV2 2,7 százalékot ért el, és ezzel a 8. legnézettebb csatorna lett az országban. A TV2 Média csoport FEM3 csatornája a 19. helyen landolt 1,0 százalékos közönségaránnyal, míg az új szappanopera-csatornájuknak, az Izaura televíziónak 0,3 százalékosra sikeredett a közönségaránya.
Az alábbi ábrán az is látható, hogy a “nemzeti hírtévé”, az állami M1 hírcsatorna adását a 18-59-es korosztály 1,8 százaléka nézte, ezzel a 12. a csatornák között. Az ATV-nek egyébként valamivel lemaradva, 1,1 százalékos lett a nézettsége.
Az M4 Sport közönsége sokat csökkent az olimpia végeztével, így 1,0 százalékos share-rel a 20. helyen szerepeltek.
További érdekességek is vannak az ábrán, érdemes felnagyítani.
(Kiemelt képen: Dirk Gerkens, a TV2 vezérigazgatója, tőle jobbra Andy Vajna, a TV2 tulajdonosa és felesége, Vajna Tímea egy nyári Telenor-rendezvényen. Fotó: Telenor)