Közélet

Egészséges embereket retusált paralimpikonná a Vogue

Szeptember 7-én kezdődik a 2016-os paralimpia, amire a brazil Vouge is készült egy fotósorozattal - igaz, nem a legszerencsésebb módon: bár a felkért modellek teste ép volt, utólag végtaghiányossá photoshoppolták őket.

Többen hangot is adtak nemtetszésüknek: szerintük az – egyébként mértékadó – újságnak eleve a paralimpián résztvevő sportolók közül kellett volna felkérniük valakit, és nem szappanopera-sztárokkal kellett volna dolgozniuk.

Mi mind paralimpikonok vagyunk

– áll az anyag Instagramra feltett egyik fotója alatt. A leírásból kiderül még az is, hogy a sorozat célja az volt, hogy a paralimpia mellett a brazil sportolókra is felhívja a figyelmet.

Olyan ritka, hogy pozitív és erőteljes képet mutatnak a fogyatékkal élőkről a médiában. Az életüket teljes valójában kéne bemutatni, és nem csak eljátszani azt. A magazin elszalasztotta a tökéletes lehetőséget, hogy az ország kiemelkedő paralimpikonjaival dolgozzon

– mondta Richard Lane, a Scope jótékonysági szervezet kampányfőnöke a Huffington Postnak. A Twitteren is nekimentek a kampánynak: van, aki azt akarja, szűnjön meg a Vogue, de akadt olyan is, aki a modellek egy másik fotózásából tett be egy képet kontrasztként.

A lépés még érdekesebb annak fényében, hogy a Scope nemrég készített egy felmérést, amiből kiderül, hogy a testi fogyatékosok többsége (71%-a) úgy gondolja, hogy a paralimpikonok által elért eredmények pozitív hatással lesznek a mindennapi életükre, tízből négy szerint pedig az, hogy a média hogy tálalja ezeket, változtathat azon, hogy a társadalom mit talál vonzónak.

A HuffPost elérte a brazil Vogue-ot is, a sajtóirodájuk azt válaszolta, hogy a kampányt nem a Vogue készítette, hanem az Agência África – ők egyelőre nem válaszoltak a magazinnak. Hozzátették: tiszteletben tartják azoknak a véleményét, akiknek nem tetszik a fotósorozat.

#SomosTodosParalímpicos: para atrair visibilidade aos Jogos Paralímpicos e ressaltar a relevância dos paratletas brasileiros no panorama do esporte nacional, @cleopires_oficial e Paulo Vilhena (@vilhenap) aceitaram o convite para serem embaixadores do Comitê Paralímpico Brasileiro e estrelam a campanha Somos Todos Paralímpicos. Concebido pelos atores com o apoio do @ocpboficial e dos atletas, com direção criativa de @ccarneiro, fotografia de @andrepassos e beleza de @carolalmeidaprada, o anúncio traz Cleo na pele de @bruninha_alexandre, paratleta do tênis de mesa, e Paulo, de @renatoleite10, da categoria vôlei sentado. Os ingressos estão à venda em ingressos.rio2016.com. Vogue mostra os bastidores do shooting com o quarteto no link da bio. #voguenasparalimpiadas

Vogue Brasil (@voguebrasil) által közzétett fénykép, 2016. Aug 24., 03:29 PDT

 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik