Többen hangot is adtak nemtetszésüknek: szerintük az – egyébként mértékadó – újságnak eleve a paralimpián résztvevő sportolók közül kellett volna felkérniük valakit, és nem szappanopera-sztárokkal kellett volna dolgozniuk.
Mi mind paralimpikonok vagyunk
– áll az anyag Instagramra feltett egyik fotója alatt. A leírásból kiderül még az is, hogy a sorozat célja az volt, hogy a paralimpia mellett a brazil sportolókra is felhívja a figyelmet.
Olyan ritka, hogy pozitív és erőteljes képet mutatnak a fogyatékkal élőkről a médiában. Az életüket teljes valójában kéne bemutatni, és nem csak eljátszani azt. A magazin elszalasztotta a tökéletes lehetőséget, hogy az ország kiemelkedő paralimpikonjaival dolgozzon
– mondta Richard Lane, a Scope jótékonysági szervezet kampányfőnöke a Huffington Postnak. A Twitteren is nekimentek a kampánynak: van, aki azt akarja, szűnjön meg a Vogue, de akadt olyan is, aki a modellek egy másik fotózásából tett be egy képet kontrasztként.
Even though there are models with those very disabilities @vogue could’ve featured, they’ve modeled together too. pic.twitter.com/q7jTCJysTZ
— Beth Elderkin (@BethElderkin) August 24, 2016
A lépés még érdekesebb annak fényében, hogy a Scope nemrég készített egy felmérést, amiből kiderül, hogy a testi fogyatékosok többsége (71%-a) úgy gondolja, hogy a paralimpikonok által elért eredmények pozitív hatással lesznek a mindennapi életükre, tízből négy szerint pedig az, hogy a média hogy tálalja ezeket, változtathat azon, hogy a társadalom mit talál vonzónak.
A HuffPost elérte a brazil Vogue-ot is, a sajtóirodájuk azt válaszolta, hogy a kampányt nem a Vogue készítette, hanem az Agência África – ők egyelőre nem válaszoltak a magazinnak. Hozzátették: tiszteletben tartják azoknak a véleményét, akiknek nem tetszik a fotósorozat.