A világhírű amerikai lap, a The New York Times kiadója bejelentette, hogy felvásárolta a Fake Love marketingügynökséget, hogy ezzel is tovább erősítsenek a tartalommarketing típusú szolgáltatások terén.
A The New York Times Co. közlése értelmében értelmében az akvizíció célja, hogy bővítsék marketingesek számára kínált kreatív szolgáltatásaikat. A Fake Love és annak 10 főállása munkavállalója a New York Times T Brand Studio nevű divíziójába tagozódik be, amely már most is olyan ügyfelek számára végez tartalommarketing típusú szolgáltatásokat mint a Ford, a GE, az Emirates, a Mini.
A felek a vételárat, illetve a tranzakció további részleteit nem hozták nyilvánosságra.
A tartalommarketing az új hívószó a médiaiparban
A Times – csakúgy mint más médiavállalatok, például a Conde Nast és a The Wall Street Journal – is egyre nagyobb jelentőséget tulajdonít a márkázott tartalmak témakörének és sokat fordít a különböző kreatív, print és digitális szolgáltatások fejlesztésére. A növekedést jól mutatja, hogy a T Brand Studio immáron 110 főt foglalkoztat New Yorkban és Londonban, ami meglehetően nagy ugrás a 2014-es 30 főhöz képest. A T Brand Studio emellett még az idén ázsiai terjeszkedésre is készül.
Sebastian Tomich, a The Times hirdetési és innovációs területének elnökhelyettese azt mondta, hogy azért is tartják izgalmasnak a Fake Love felvásárlását, mert ezzel virtuális valóság (VR) és kiterjesztett valóság (AR) képességekre is szert tesznek. Ez azért fontos, mert néhány kiadó szerint ilyen szolgáltatásokkal is ki lehet tűnni a márkázott tartalmak terén.
A mostani ügylet egyébként már a második marketingügynökségi felvásárlás fél éven belül, amit a The Times végrehajtott, hiszen idén márciusban bekebelezték a HelloSociety nevű közösségi médiára szakosodott marketingügynökséget is.
A mostanában egyre felkapottabb tartalommarketing témaköréről többször is írtunk már, többek között itt, meg itt és itt talál róla részletesebb cikket.