Helyesebb, ha azt mondjuk, hogy nem a Facebook, hanem mi vagyunk képtelen leszakadni a világ legnagyobb közösségi oldaláról. Arról a világról, aminek nem egyszer (de inkább sokszor) jósolták a halálát, ami a szakemberek szerint tök unalmas a tinédzserek számára, ahol már semmilyen értelmes tartalom nem lelhető fel.
Ehhez képest a Facebook legutóbbi pénzügyi beszámolója szerint az oldal soha nem volt ennyire sikeres. A június 30-ával befejeződő három hónapos időszakban sikerült laza 6,44 milliárd dolláros bevételt összeszedniük, ami a költségek és egyéb kiadások levonása után 2,05 milliárd USD profitot hagy a FB pénztárában. Ez majdnem 60 százalékos ugrás a tavalyi, hasonló időszakban elért eredményhez képest.
És az igazán erős számok csak most jönnek: a Facebook jelenleg 1,71 milliárd aktív havi felhasználót tud felmutatni, ami azt jelenti, hogy egy hónapon belül ennyien legalább egyszer bejelentkeznek a fiókjukba. Még keményebb, hogy ebből 1,57 milliárdan mobilról látogatják a közösségi oldalt, ami után jöhet a végső csapás.
Ez a hatalmas ugrás elsősorban a fejlődő országok felhasználóinak köszönhető, akik örömmel vették a direkt nekik fejlesztett Facebook Lite alkalmazást. Ennek lényege, hogy az olcsóbb, gyengébb mobilokon is fut, 2G mellett is betöltődnek a hírek, amihez csak az alapfunkciókat kínálja. Ez annyira bejött, hogy az app miatt havonta 200 millióval nőtt a felhasználók száma, de Zuckerberg szerint ennél is fontosabb, hogy az oldalon (appban) eltöltött idő két számjegyű százalékkal nőtt.
Elég rendesen pörög tehát a FB, azon belül is a Facebook Live az, amit kiemelt figyelem kísér. Zuckerberg szerint az élő bejelentkezések egyre népszerűbbek, újabb és újabb celebek, politikusok fedezik fel maguknak, így a cég is erre, illetve egyéb videós termékek fejlesztésére fog fókuszálni a következő hónapokban.