A brit tulajdonban lévő áruházláncok – köztük a Tesco és a Marks&Spencer – rosszul járhatnak a Brexitet követő fontgyengüléssel és a megdráguló importtal.
A Kantar piackutató intézet előrejelzést készített arról, miként érintheti a brit piacon aktív kiskereskedelmi szereplőket a szigetország távozása az EU-ból. A jelentés szerint a Tesco kelet-közép-európai érdekeltségeinél (Magyarország, Lengyelország, Csehország, Szlovákia) a pénzeszközök be-, illetve kiáramlására, valamint a beruházási képességre lehet kedvezőtlen hatással a kilépés.
A szigetországon belül viszont a német diszkontláncok az árfolyamhatásoknak és egy Magyarországon is bevált módszernek köszönhetően jól járhatnak. Ez pedig az, hogy jelentősen bővítették frissáru-kínálatukat: így immár brit termékpalettájuk csaknem 50 százalékát a gyümölcs és a zöldség, a hús- és a baromfitermékek, valamint a pékáruk teszik ki.
A Brexitet követően óriási előnyük lehet, hogy üzletpolitikájukban a “hazai termék” koncepciót helyezték előtérbe.
(Napi.hu)