Pénzügy

Pörög a hazai turizmus, a SZÉP Kártya a növekedés motorja

Újabb közel 10 százalékos bővüléssel zárta az elmúlt negyedévet a belföldi turizmus, a SZÉP Kártyák pedig 12 százalékkal gyakrabban kerültek elő a tavalyi év hasonló időszakához képest. Ezért is tartanak a szállásadók a kártya megszűnésétől. Siófok a legnépszerűbb hazai úti cél.

A szallas.hu szerint tavasszal nagyot bővült a belföldi turizmus, hozzávetőleg 10 százalékkal. Az előző negyedévben minden negyedik foglalás apartmanba történt, de továbbra is népszerűek a hotelszobák, a kétcsillagos hotelekbe például megduplázódott a foglalások száma. A legnépszerűbb úti cél belföldön Siófok, a második Budapest, a harmadik pedig Hajdúszoboszló. A belföldi kirándulási szokások átalakulását jelzi, hogy az előző negyedévben további 5 százalékkal bővült az 1 éjszakás kiruccanások aránya. A leggyakoribbak azonban még mindig a hosszú hétvégi pihenések, mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az elmúlt negyedév legtelítettebb napja a pünkösdi hosszú hétvége első éjszakája volt a szálláshelyeken.

A megelőző 3 hónapban minden 5. belföldi szállást SZÉP Kártyával fizettek ki a magyarok, ami a tavalyi negyedévhez képest 12 százalékos növekedést jelent. Nemcsak a darabszám, de az átlagár is nőtt, mintegy 2,3 százalékkal, amely így elérte az 58 337 forintot. A szallas.hu szerint a SZÉP Kártya turizmusra gyakorolt pozitív hatása egyre jobban érződik, ezért is tartanak a szállásadók annyira annak megszűnésétől. A szálláshely költségét SZÉP Kártyával kiegyenlítők átlagosan több mint 15 százalékkal költöttek többet.

Olvasói sztorik