Pénzügy

Milliárdokat költünk strandjátékokra

vízipisztoly (vízipisztoly, kánikula, )
vízipisztoly (vízipisztoly, kánikula, )

Vásárlásonként átlagosan 6400 forint értékben kerül nyári játék a kosárba: a slágertermékek toplistáját a felfújható strandjátékok, homokozóeszközök és az Eb-sikereknek is köszönhetően a labdák vezetik a Regio Játék eladási statisztikái szerint.

A cég friss kutatása alapján a gyermekeiket nyáron hasznosan lekötni szándékozó családok körében az okoseszközökkel szemben továbbra is a hagyományos játék a favorit. Ennek köszönhetően idén is bővülésre számítanak, a nyári hónapokban a teljes piac forgalma akár a 6 milliárd forintot is elérheti.A bolti vásárlás mellett egyre vonzóbb alternatíva az online beszerzés, ez esetben az átlagos kosárérték is magasabb, mintegy 7200 forint.

A nyári szezon legjobban fogyó termékkategóriáit rangsoroló top 10-es lista első 6 helyezettje kültéri: a legjobban a felfújható strand- és homokozójátékok, valamint a labdák fogynak. A tavalyi hasonló időszakot is vizsgálva a szülők a rossz idő beköszöntével a gyerekeket kreatívan lekötő játékokhoz fordulnak, ekkor leggyakrabban társasok és kirakósok kerülnek a kosárba.

Inkább az anyukák maradnak otthon nyáron

A nyári hónapokban megugró játékvásárlás a gyermekek aktív lekötését is szolgálja, ilyenkor ugyanis a szülőkre hárul az egész napos gyermekfelügyelet. A játkcég családosok nyári szokásait vizsgáló felmérése szerint leginkább az anyukákra: 4 családból 3-nál ők vigyáznak a gyerekre, a fordított helyzet igen ritka. 100 férfiből csak minden 4. vállalja az otthon tartózkodást, míg a családok mintegy negyedében ezt apa és anya majdnem azonos arányban elosztva oldja meg.

Ha nincs kire hagyni a gyereket, akkor a nagyszülő a favorit, 10 családból 9 hagyatkozik a nagymamára és nagypapára. A második legnépszerűbb alternatíva a nyári tábor, ezt a szülők kétharmada veti be, hogy saját magára és/vagy munkájára is legyen ideje. A szülők kétharmada maximum 1 hétig táboroztatja gyermekét a nyáron, 7 napért a többség 20-40 ezer forint közötti összeget hajlandó fizetni – tette hozzá a cég marketing-vezetője, Gyaraki Dávid.

Okoseszköz csak vészhelyzetben?

A gyermekes családok szinte kihagyhatatlan programja a közös nyaralás, négy családból három biztos, hogy utazik idén, jellemzően belföldre. Akik nem indulnak el, ott többségében még 3 év alatti pici van a családban. A cég kutatása szerint a bőröndből szinte soha nem marad ki a gyógyszer és az utazáskor, illetve nyaraláskor a gyermeket lekötő játék, többnyire strandkellék.

Miközben az Eb-sikereknek is köszönhetően a legtöbb esetben a családokkal utazik egy labda, az okoseszközök használata már erősen megosztó – mondja Gyaraki Dávid. A megkérdezettek egynegyede egyáltalán nem ad tabletet vagy okostelefont 14 év alatti gyermeke kezébe, mintegy 40 százalékuk pedig valamilyen szabály szerint már engedélyezi a használatot, míg a maradék 40 százalék csak kritikus helyzetekben – például nyaralás és utazás alkalmával – bólint rá.

Top 10 termékkategória/terméktípus nyáron:

  1. Felfújható strandjátékok
  2. Homokozójátékok
  3. Labdák
  4. Lábbal hajtós játékok, roller, kismotor
  5. Szabadtéri játékok, hinta, csúszda
  6. Vízipisztolyok
  7. Kreatív termékek
  8. Írószerek, tolltartók, iskolai felszerelés
  9. Társasjátékok
  10. Kirakós

Ajánlott videó

Olvasói sztorik