Pedig a producer mindent bedobott: Vincent Desiderio Alvás című művének parafrázisában Westen kívül a volt elnök George W. Bush, az elnökjelölt Donald Trump, a Vogue főszerkesztő Anna Wintour, Rihanna, Chris Brown, Ray J, Amber Rose, Caitlyn Jenner, Bill Cosby és természetesen az “örök ellenség” Taylor Swift is feltűnik. Már abból is szép grafika születne, ha megpróbálnánk ábrázolni, kinek kivel volt kapcsolata a felsoroltak közül, az emberek viszont nem erre kapták fel a fejüket, hanem arra, hogy
A VanityFair egyébként megtudta, akadt, aki saját magát játszotta, másokat viszont viaszszoborral helyettesítettek. A megjelenése óta eltelt pár nap, a várt vihar viszont (még) nem jött. Annak ellenére sem, hogy West még aznap kiírta, hogy tárt karokkal várja, hogy valaki beperelje – igaz, a tweetet időközben törölte, de mivel az internet (és főleg az internetezők és a képernyőmentések) nem felejt, így megnézheti, hogy festett a rövid üzenet.
Can somebody sue me already I’ll await- Kanye West
He tweeted this after releasing #Famous
But he has deleted it😮😮😯 pic.twitter.com/s1VLpxf20o— Kemi Ariyo (@d_problemsolver) June 25, 2016
A célkeresztben: Taylor Swift
A dal szövege már év elején kijött, az alapján pedig sejteni lehetett, hogy a klipben is kapni fog Swift. „Úgy érzem, még most is szexelhetnék Taylorral. Hogy miért? Mert én tettem híressé a kis ribit” – írta. Immáron hét éve, hogy West és az énekesnő közötti (egyébként valószínűleg egyirányú) feszültség nagyobb méreteket öltött: 2009-ben volt ugyanis az a VMA, ahol Swift díjat kapott, köszönőbeszédét viszont félbeszakította a rapper, aki elmondta, inkább Beyoncénak kellett volna nyernie. https://www.youtube.com/watch?v=RvaakT52RjQ
Swift még csak hagyján
Bár már annak is megkérdőjelezhető az értelme, hogy egy nála jóval fiatalabb lányba rugdos bele lassan egy évtizede, az viszont sokkal aggasztóbb, hogy szerepelteti például Bill Cosby-t is, akiről mostanában filmjei helyett inkább a szexuális zaklatásoktól sem mentes múltja miatt cikkeztek. Nem meglepő, hogy Lena Dunham is kifakadt, és egyenesen émelyítőnek nevezte a videót, amit aztán egy újabb művészieskedő cselekvésnek írt le.
Látni azokat a nőket, akiket szeretek (például Taylor Swiftet) vagy azokat, akiket egyenesen imádok (Rihanna vagy Anna Wintour), néhány ügyes kezű ember által készített viaszszoborral helyettesítve, nemcsak szomorúvá tesz, de aggódásra késztet: vajon a tinilányok, akik megnézik, nem tekintenek-e úgy rá, mint egy öngyilkosságról szóló filmre.
Chris Brownt nem érdekli, Ray J aggódik
A nyilatkozatokból kiderül, hogy Rihannának különösebb baja nincs a videóval, azt viszont sajnálja, hogy Chris Brown testét nem sikerült tökéletesen eltalálni.
A való életben sokkal feszesebb a feneke és a háta is izmosabb
– mondta. Ugyanezt mondta George Bush sajtósa is, aki fontosnak tartotta hangsúlyozni: természetesen nem a korábbi elnök látható a felvételen. A Kim Kardashiannal szexvideót készítő Ray J már kevésbé boldog. „Szeretnék pozitív maradni. A házasságom emiatt a sok baromság miatt kusza. Nem akarok ennek részese lenni” – nyilatkozta. Az egyelőre kizárólag a Jay Z tulajdonában álló Tidalon elérhető klipben feltűnik még Chris Brown is, aki Instagramon értetlenkedett, miért neki jutott a kőművesdekoltázs villantása – róla például lehet tudni, hogy ő viaszbábuként jelenik meg a klipben. Azt is hozzátette, hogy West igazából őrült – okosan játszik, de őrült. A legrosszabbul Swift járt, aki egy bennfentes szerint a videó megtekintése óta nem érti, miért csinálta ezt West, és azóta szabályosan retteg, rémálmai vannak.
1 (@chrisbrownofficial) által közzétett fénykép, 2016. Jún 24., 22:34 PDT
Kanye West felhívott, másnap már Los Angelesben voltam
A videó egyébként három hónapig készült, és négy változatot gyártottak belőle, mire az elnyerte West tetszését is. Az ötletgazda elmondta, az ihletet Vincent Desiderio 2008-as, egyébként öt évig készülő festménye adta. Desiderio műveit a MoMa-ban (Modern Művészeti Múzeum) és a Guggenheimben is kiállították már. A mostani videó megismerésének történetéről így mesélt:
Az egész egy telefonhívással kezdődött. „Kanye West szeretne beszélni Vincent Desiderióval. Kimondottan fontos, hogy visszahívja!”. Másnap pedig már Los Angeles felé repültem. Mikor megérkeztem, kérték, hogy ne a hotelbe menjek, hanem közvetlenül a Forumhoz. Szűk folyosókon vezettek végig, majd találkoztam vele. A The Life of Pablo című új lemezéről és Edgar Degas művészetéről is beszélgettünk.
Ezután West megkérdezte, szeretné-e látni, min dolgoznak mostanában. Elindította a videót, és Desideriót – nem tudta, hogy miért, de – egy furcsa érzés kerítette hatalmába, egy-két testtől pedig (ezeket nem nevesítette) a hideg is kirázta. Ezután jött rá, hogy a testek pontosan olyan pózban fekszenek, mint az ő festményén. Mikor körbenézett a termen, és látta a mosolygós arcokat, akkor jött rá, hogy bizony egy együttműködésbe csöppent – ezt ő akkor egy különleges ajándéknak fogta fel.
West videója azt mutatja be, hogyan beszéli a művészet a művészet nyelvét
nyilatkozta a festő.
(Via GlamourUK, VanityFair, TheFrisky, NME)