Nagy-Britanniában sok mindennek van hagyománya, többek között annak is, hogy az országos napilapok az éppen esedékes választáson nyilvánosságra hozzák, hogy a szerkesztőség melyik oldalon áll, kit vagy mit támogat. Ezt büszkén, a címlapjukon szét is kürtölik.
A legnagyobb példányszámban futó, amúgy bulvárlap The Sun is megtette ezt a június 23-i népszavazás előtt: a Vote Leave, vagyis a kilépést szorgalmazó kampány mögé álltak be.
A népszavazás másnapján megjelent egy cikk az újságban arról, hogy milyen zsebbe vágó következményei lehetnek annak, hogy az Egyesült Királyság tényleg kilép az Európai Unióból.
Csak néhány a felsoroltak közül:
- Emelkedhet az infláció
- Drágulnak a családi nyaralások
- Többet kell fizetni a sörért és más európai országokat is drágábban lehet hívni
- Növekedhet a munkanélküliség, a bérek csökkenhetnek
A Sun olvasói eléggé kibuktak a cikken. Az Independent pár dühös kommentelő véleményét kiemelte. Egyikük felrótta az újságnak, hogy illett volna ezeket még a népszavazás előtt közölni, egy másik brit pedig elkezdett nagyon aggódni a munkája miatt.
És akkor egy harmadik hozzászóló összefoglalta a rideg valóságot:
Az az igazság, hogy a bentmaradás-pártiak figyelmeztettek minket mindezekről. De mindenki rémhírterjesztőknek titulálta őket, és Félelem Kampánynak nevezte az egészet. Nem volt az. Ez egyszerű gazdaságtan.