A fővárosi taxirendelet alapján minősített taxitársaságok mérlegadatait böngészte át a Népszabadság, és az állt össze nekik, hogy a 13 „katalógusba vett” társaság egyikénél sem volt forgalomcsökkenés. Kérdezhetnénk, akkor mivégre panaszkodnak az Uber miatt?
A piacot ismerő forrásuk azonban igyekezett hangsúlyozni, hogy ezek az árbevételek döntően vagy szinte kizárólag a taxisoktól befolyó tagdíjat tartalmazzák, amelyet több fuvarszervező emelt is az elmúlt évben. Azaz a taxitársaságok árbevételének növekedése nem feltétlenül jelenti azt, hogy ezeken a cégeken keresztül több fuvart rendeltek. Vagyis, hogy a taxisok is jobban kerestek volna.
Így már érthető a sofőrök, vagyis a fuvarszervező cégekkel leszerződött vagy független, vállalkozóként dolgozó taxisok nemtetszése, amikor kevesebb fuvarról és egyre növekvő költségekről beszélnek.
A besárgított autóval közlekedő sofőrök becslése szerint ráadásul ma már havi szinten 80–120 ezer fuvart bonyolít az okostelefonos cég, az Uber, így az a legnagyobb taxitársaságokkal konkurál.