A csütörtökön bejelentett együttműködés célja, hogy a HOPPex piactér forgalmi minőségét a közönség összetétele, a hirdetések megjelenítése és a hirdetői márkabiztonság szempontjából validálják, vagyis kiszűrjék például a kattintórobotok által generált, a reklámhelyekért átkattintásos alapon fizető hirdetőket megkárosító forgalmat. Hiszen a magas minőségű forgalom garantálása elengedhetetlen feltétel mind a médiatulajdonos partnerek, mind a vásárló hirdetők és médiaügynökségek bizalma szempontjából.
Az elmúlt évek ugrásszerű hirdetéstechnológiai fejlesztéseit, köztük elsősorban az algoritmizált értékesítést világszerte felfokozott érdeklődés övezi. Magyarországon 2015 óta nyílik lehetőség arra, hogy a hirdetők a hazai tartalomszolgáltatók felületeire programozott platformokon is nagyobb léptékben vásárolhassanak reklámokat. A CEMP SH, a Central Médiacsoport és az Origo részvételével ekkor alapították meg az azóta is dinamikusan bővülő HOPPex prémium programozott piacteret, amely mostanra a hazai kínálati oldal legjelentősebb szereplőjévé vált.
“A programozott hirdetésértékesítés az egyik legizgalmasabb és legígéretesebb technológia, ami az online reklám piacát formálja, Ugyanakkor a jelentős várakozások mellett sok piaci szereplő túlzott óvatossággal viszonyul a témához. Ezért tartjuk különösen fontosnak, hogy olyan úttörő analitikai eszközökkel validáljuk a HOPPex piactér forgalmának minőségét, mint amiket az Enbrite.ly biztosít számunkra.
– nyilatkozta a bejelentés kapcsán Vándor Attila, a HOPPex ügyvezetője.
Az egyik legmakacsabb tévhit, ami a programozott piactereket körüllengi, hogy afféle fekete dobozok mind a kínálati, mind a vásárlói oldal számára. A valóság azonban az, hogy az ilyen platformok belső működése nagyon is jól elemezhető. A forgalomból kiszűrhető a nem emberi eredetű és a más szempontból értéktelen inventory, tetten érthetők a hirdetéskiszolgálási anomáliák és a márkabiztonság szempontjából kifogásolható felületek. A médiatulajdonosok biztosak lehetnek benne, hogy jó társaságba kerülnek, a hirdetők és ügynökségeik pedig sikeresen optimalizálhatják a kampányaikat.
– tette hozzá Szabó Ákos, az Enbrite.ly nemzetközi üzletfejlesztési vezetője.
A magyar Enbrite.ly fejlesztőcég elsősorban észak-európai és német nyelvű piacokon tevékenykedik, fő profilja az online kampány- és portfólióelemzés különös tekintettel a robotforgalom kiszűrésére, a márkabiztonsági szempontok érvényesítésére és a hirdetési csalások különféle formáinak felderítésére. (A kattintórobotokról és az ellenük folyó harcról itt írtunk részletesebben.)
A CEMP, a Central Digitális Média és az Origo részvételével 2015-ben megalakult HOPPex prémium programmatic piactér egyébként mára 8 médiapartner felületeit értékesíti programozott módon. Technológiai partnere az amerikai Rubicon Project.