Az első futamon a harmadik helyen végzett a világbajnoki címvédő Sebastian Vettel, míg a Maláj Nagydíj első szabadedzésén harmadik, a másodikon második lett.
Csapattársa, Mark Webber először megnyerte a tréninget, majd aztán az ötödik helyre futott be. Ez semmit sem jelent, de mindketten hangzatos nyilatkozatot tettek a sepangi gyakorlás után.
A Pirellinek azt javasolták, hogy szűkebb élettartamű gumikat gyártson, ami ösztönözheti a több bokszkiállást (emlékezhetünk, Kimi Raikkönen a hétévégn két kiállással nyerte meg az Ausztrál Nagydíjat).
“Az egész Forma-1 nem szól másról, mint a gumikról. Gumik, gumik, gumik” – dühöngött Mark Webber. “Remélem, lesz elég gumink, hogy befejezzük és túléljük a versenyt – tette hozzá Vettel.
Mások nem voltak ilyen negatívak az abroncsokkal kapcsolatban, Jenson Button például azt mondta, könnyebb lesz menni velük, mint az első versenyen.
“Nem hiszem, hogy nagy probléma lehet a gumikkal, nem úgy, mint az első versenyen, ahol ez fontosabb kérdés volt” – így a McLaren pilótája.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner is óvatos: “Eddig egyetlen futamon vagyunk túl. Nézzük meg, ez most hogy sikerült, és aztán tisztábban láthatunk majd. Érdemes megnézni a lassított felvételeket, mennyi gumi szakad le az abroncsokról szinte pillanatok alatt. Igaz, mindenki ezzel a problémával küzd. A cél az, hogy az autók ne maradjanak le egymás mögött semmilyen oknál fogva, mert ha ez így lenne, akkor nem beszélhetünk autóversenyről” – így Horner.
A Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery azt mondja, ez az év olyan lesz, mint az előző kettő, azaz rengeteg vita és megbeszélés után tisztul majd a kép: “A szezon elején mindig feszültebbek a versenyzők, de a hatodik-nyolcadik futamra már nagy egyetértés mutatkozik majd. Minden a használat során derül ki.”