A France 3 televízió beszámolója szerint a TGV nagyjából 160 kilométeres sebességgel haladhatott, amikor elgázolta a 48 éves kerékpárost egy sorompóval védett kisvárosi vasúti átjáróban. A gázolást azonban a mozdonyvezető nem vette észre, és azt sem, hogy a férfi holtteste a mozdony jobb elejére ragadt, és tovább haladt. A holttestet csak negyven kilométerrel távolabb fedezték fel, amikor a szupergyorsvonat megállt Mulhouse város vasútállomásán. Később pedig megtalálták az átjáróban a darabokra tört kerékpárját, valamint néhány személyes tárgyát.
Az elgázolt kerékpárost negyven kilométeren át vonszoló TGV, miután megállt Mulhouse vasútállomásán
Fotó:France3
A francia vasút szóvivője elmondta: az elgázolt férfi holtteste egy olyan helyre ékelődött be, ahol a mozdonyvezetőnek esélye sem volt észrevenni. És hozzátette, hogy az ilyen esetek „viszonylag ritkának” számítanak. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a férfi baleset áldozata lett-e, vagy öngyilkosságot követett el.
A vasúti átjáró, ahol a gázolás történt
Fotó:France3
Az esettel kapcsolatban egy – a kérdéses vasúti átjárót jól ismerő – mozdonyvezető elmondta: mivel a kereszteződés előtt két kanyar is van, nem nagyon lehet belátni, ráadásul a sebességváltások miatt a mozdonyvezetők az érintett szakaszon a műszerfalra kénytelenek figyelni, és nem látják, ha egy gyalogos a sínek közelében van – írta a The Local francia kiadása. Megállni pedig még akkor sem lenne semmi esélyük, ha észrevennék a sínekre került embereket. Arra is volt magyarázata, hogy kollégájának miért nem tűnt fel a gázolás. Elmondása szerint a fülke teljesen hangszigetelt, és bár néha lehet hallani kisebb zajokat, nem állítják meg a vonatot minden egyes kis ütközés miatt.