Gazdaság

140 millió dollárt költött borokra 2015-ben az Emirates

emirates (emirates)
emirates (emirates)
A légitársaság 2015-ben több mint 13 millió üveg bort vásárolt a járatok fedélzetére 140 millió dollár értékben – ezzel majdnem dupla annyit költött borokra, mint az előző években. 2016-ban is folytatják az egyedi borprogramot, amelynek köszönhetően több borkülönlegességet már jóval a piacra kerülése előtt felvehet a fedélzeti kínálatba.

2015-ben az Emirates utasainak összesen 11,3 millió üveg bort szolgáltak fel a vállalat légiutas-kísérői, ebből 10 milliót az Economy osztályon. Ez az eredmény 27 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, amikor a fedélzeti osztályokon összesen 9 millió üveg bor fogyott el egy év alatt.

„Az a célunk, hogy minden szempontból a legjobb utazási élményt biztosítsuk, ennek jegyében dolgoztuk ki borprogramunkat is, amely magába foglalja a világ exkluzív borászataival való szoros együttműködést is. Büszkék vagyunk arra, hogy borkínálatunk hasonló a legjobb éttermek választékához” – mondta el Sir Tim Clark, az Emirates Airline elnöke. „Sok utasunk meglepődve tapasztalja, és örömmel fogadja változatos és minőségi borkínálatunkat, de sokszor kérdezik, hogyan tudjuk megoldani azt, hogy ritka borfajták is a választék részét képezzék. Erre a válasz a hosszú távú tervezés és befektetés.”

A borkínálat stratégiai szintű tervezése

Az Emirates borstratégiájának alapja, hogy több exkluzív bort már jóval a piacra kerülése előtt megvásárol a légitársaság, és fenntartja a kizárólagosságot. Míg a légitársaságok többsége közvetítőkön keresztül vagy tendereken szerzi be a borokat, addig az Emirates saját borszakértő csapatot foglalkoztat, akik közvetlen kapcsolatban állnak a világ legnevesebb borászataival, a borokat pedig maguk választják ki, így az utasok exkluzív és ritka borokat is megkóstolhatnak a fedélzeten.

2006 óta az Emirates összesen 690 millió dollárt fordított a programra, de több korábban megvásárolt borfajta még nem került fel a fedélzeti borlapra. Ennek az az oka, hogy a légitársaság szakértői hagynak elég időt a bornak az érésre, így vannak olyan fajták, amelyek csak 2025-ben kerülnek a fedélzetre, amikorra kialakul egyedülálló zamatuk. A légitársaságok között az Emirates rendelkezik a legnagyobb pincészettel, ahol jelenleg is 2,2 millió üveg bor található.
Változatos kínálat

2015-ben a Business és First osztályokra vásárolt borok jelentős része a bordeaux-i borvidékről származott, és a jól ismert vörösborok mellett immár a borvidék ritka fehér borai is megtalálhatóak a kínálatban. A borlapon több olasz, ausztrál, argentin és dél-afrikai különlegesség is szerepel. Az elmúlt évben a légitársaság naponta 10 új bort vett fel a fedélzeti kínálatba, és az utasok világszerte átlagosan immár 70 különböző pezsgő és bor közül választhatnak az Emirates 150 célállomást magába foglaló globális útvonalhálózatában.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik