Élet-Stílus

Megválasztották a magyarok kedvenc légitársaságát

Sorozatban másodjára az Emirates lett a magyarok kedvenc légitársasága az éves „Az Én Légitársaságom” felmérésen, amelyre 2015-ben 5027 szavazat és 2254 szöveges beszámoló érkezett. Az összesített pontszámok alapján elnyert első helyezés mellett az Emirates kapta a legjobb kommunikációért járó elismerést is.

Horváth Gáborral, az Emirates magyar Country Managerével beszélgettünk az elismerés kapcsán a légitársaság szolgáltatásairól, magyar vonatkozásairól és a hazai utazókról.

Minek köszönhető, hogy az Emirates már másodjára lett a magyarok kedvenc légitársasága?

Nagyon megtisztelő, hogy megkaptuk Az Én Légitársaságom közönségszavazás fődíját. A legértékesebb elismerés mindig az utasoktól jön, ezért is örülünk, hogy ennél a díjnál ők direktben mondanak véleményt. És emiatt vagyunk annyira büszkék arra, hogy az üzemelésünk második évében másodjára is minket szavaztak kedvencüknek. Mondanom sem kell, hogy ez egy nagy felelősség is egyben, nem dőlhetünk hátra azzal, hogy mi vagyunk a legjobbak, hanem dolgoznunk kell ezen díj folyamatos kiérdemlésén.

Miben mások, mint a többi légitársaság?

Az Emirates egy ügyfélbarát légitársaság, mindig az utazókat helyezi a középpontba. A budapesti repülőtéren a valaha volt legnagyobb menterend szerinti repülőgéppel, egy Boeing 777-essel állunk az utasok rendelkezésére, háromosztályos konfigurációban. Az Emirates az első légitársaság mely First osztályt is kínáló repülőgéppel jár Magyarországra. A Business-szolgáltatásunk már az utasok otthonától kezdődik, hiszen sofőrszolgáltatással, egy 5-ös BMW-vel visszük ki őket a repülőtérre. A fedélzeten pedig többek között teljesen ággyá alakítható ülésekkel várjuk őket. Az Economy osztályoknál is úgy gondolom, hogy mi nyújtjuk a legjobb ár-érték arányú szolgáltatást. Mindenkinek saját monitor, illetve közel ezer szórakoztató csatorna áll a rendelkezésére, és akkor még nem is meséltem a gyermekbarát szolgáltatásainkról és díjnyertes regionális kulináris kínálatunkról, például a dobostortáról.

Fotó: Emirates
Fotó: Emirates

Mennyire meghatározó a cég életében a magyar útvonal?

Másfél éve repülünk Budapestre és ezen idő alatt közel kétszázezer utast szállítottunk, ami komoly siker. Magyarországon már több mint 160 kollégámmal alkotjuk az Emirates-csapatot, és ezen felül dubaji központtal immár 130 légiutas-kísérőnk, valamint 10 pilótánk van Magyarországról. A Budapest-Dubaj járaton szinte minden alkalommal van magyar légiutas-kísérő, amiről eszembe jut egy vicces történet is. Nemrég utazott velünk egy üzleti delegáció Ázsiába, és a nagyszámú magyar utasra való tekintettel megkértük a központot, hogy ne „csak” a Budapest-Dubaj közti járatokon, hanem a Dubajból továbbrepülő gépeinken is legyen magyar légiutas-kísérő. Mikor a küldöttséget már a negyedik járaton is magyarul köszöntötték az Emirates gépeken, valaki meg is jegyezte, hogy „az Emirates csődbe is menne a magyarok nélkül”. Ha ez sajnos nem is teljesen fedi a valóságot, én ezt egy nagyon-nagyon pozitív visszajelzésnek tekintem – talán ezen figyelmességek is hozzájárulnak ahhoz, hogy az utasok elégedettek velünk.

Mit várnak el a magyar utazók a légitársaságoktól?

Általános vélemény, hogy a magyar utasok árérzékenyek és ezért ilyen magas a fapados penetráció a magyar légi közlekedésben, de én azt látom, hogy sok utasnak igenis fontosak a szolgáltatások. Az értékelésekből is kitűnik, hogy míg a legtöbben a fapados légitársaságokat értékelték, a legjobb értékelést mégis a klasszikus légitársaságok kapták. A legfontosabb talán az ár-érték arány. Sokszor előfordulhat az is, hogy valaki egy évben használ fapados légitársaságokat és Emirates-járatokat is. Mi pedig a saját erősségeink fejlesztésével azon dolgozunk, hogy minél többen döntsenek mellettünk. Ebben segít az a tény is, hogy meggyőződésem szerint nekem vannak a legjobb kollégáim Magyarországon. Együtt velük a jövőben is azon fogunk fáradhatatlanul dolgozni, hogy még több utast szolgálhassunk ki még magasabb színvonalon az Emirates-járatokon.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik