Madarász Péter engedélyt kért a Kliktől, hogy interjút adhasson a Heti Válasznak, de rögtön azzal kezdi, nem szívesen beszél, mondván, ő pedagógus, nincs médiakommunikációs rutinja és volt már elég baja abból, hogy ki-ki kénye-kedve szerint vágta össze szavait, vagy ő fogalmazott félreérthetően. Az első köznevelési kerekasztalt például azért méltatta, mert
sajnos ma azt is eredményként kell értékelni, ha sikerül döntéshozók előtt kimondani, mi is a probléma.
Kicsi, de fontos eredménynek tartja, ha az oktatásirányítás elismeri, baj van. Ez persze szerinte sem elég, de úgy véli, felelős vezetőként élnie kell a tárgyalás lehetőségével. Ráadásul az élet minden területén az együttműködés híve. Nekik nem a pártokkal, hanem az oktatásirányítással van dolguk.
És ismét szeretném világossá tenni, hogy kizárólag a szakmáért, a gyerekeinkért emeltük fel a szavunkat, vagyis nem állt szándékunkban ennek pártpolitikai színezetet adni.
Az igazgató szerint hálátlan a szerepe.
A kormány rossz szemmel néz rám, mert kezdettől megszemélyesítek egy problémahalmazt, amivel most kénytelenek szembenézni. Ugyanakkor haragszanak rám azok is, akik szerint ebben a formában hiba volt tárgyalást kezdeni az oktatás irányítóival, és azok is, akik a nyomásgyakorlás harciasabb eszközeit képviselik.
Szerinte a többség nem forradalmár, inkább szkeptikus, aki úgy látja, a kerekasztalnál nem lehet érdemi változásokat elérni. Az igazgató cáfolja, hogy tárgyalási készsége miatt szembefordult volna vele a tantestület, vagy ellentét lenne Pilz OIivér, a Herman Ottó Gimnázium közalkalmazotti tanácsának elnöke és közte. Különböző módszereket képviselnek, de céljaik ugyanazok. Ő az iskolát képviseli. Balog miniszter ugyan a Tanítanék mozgalom képviseletére kérte, de nyilatkozatuk miatt már csak közvetíteni tudja céljaikat a kerekasztalnál.
Orbán Viktor egyes nyilatkozatai rosszul estek neki.
Hálátlanságot sejtetni, az ügyet bérkérdéssé egyszerűsíteni, azt mondani, hogy nézzék csak, mennyire jó a pedagógusoknak, nem jó irány. Minden alkalommal elmondjuk, hogy nem a pénzünk miatt emeltük fel a hangunkat.
Az igazgató szerint a követelések közé azért került be a téma, mert a bérrendezés egyénre lebontva nagyon igazságtalan, gyakorlatilag a jobb tanárt bünteti.
Ez nem tett jót a pedagógusok közérzetének.
Az igazgató cáfolja, hogy iskolája a poroszosabbak közé sorolható, szerinte nyílt levelükben ezért hívták fel a figyelmet a tanulók túlterheltségére, arra, hogy a magas óraszám miatt nem jut idő az ismeret elmélyítésére, a kompetenciák fejlesztésére.
Csökkenteni kell a tanulók óraszámát, hozzá kell nyúlni a Nemzeti Alaptantervhez és a kerettantervekhez is.
A tanárlázadás irányát egyelőre ő sem látja pontosan, egyrészt örül annak, hogy még sosem foglalkozott ennyi ember a diákok, az iskola, az oktatás problémáival, de elismeri, hogy az elmúlt hetek eseményei alkalmat adtak a „potyautasoknak” is a médiafigyelem elérésére. Nagyon reméli, hogy a csatlakozók sokfélesége nem hitelteleníti el azok mozgalmát, akik őszintén aggódnak az oktatás ügyéért.