A Forma-1-ben 2014-ben vezetik be az új, 1,4 literes, turbós V6-os motorszabványt. A sportágba ezzel egy időben kíván belépni új független szállítóként az egykori BAR-alapító Craig Pollock és a Ferrari-motorfőnök Gilles Simon nevével fémjelzett PURE.
A tavaly alapított cég az elmúlt hónapokban az új gyártóközpontját kereste, felmerült, hogy a Le Mans-ból kivonult Peugeot Párizs melletti létesítményébe költözik, de végül a Toyota volt F1-es központját, Kölnt választották.
“Exkluzív szerződést kötöttünk a Toyota Motorsport GmbH-val” – közölte Pollock az Autosporttal. “Már jó ideje aláírtuk, a Toyota pedig már a tesztpadokhoz tartozó front office előkészítésén dolgozik. Alapvetően minden jelenleg gyártott alkatrészt elvihetünk az összeszerelő-üzembe, a prototípusokat már a Toyotánál, pontosabban a leendő PURE-létesítményben építjük.”
“A költözés oka egyszerű: természetesen kérdés volt a saját üzem és tesztpadok építése, de ez pénzt és időt is igényel. A fő szempont az időtényező, mert egy ilyen léptékű létesítmény felhúzása, kalibrálása legalább másfél évet igényelne. A Toyotánál viszont ott vannak a világ legjobb Forma-1-es motorokhoz való tesztpadjai, a lehető legmodernebbek, így logikus volt, hogy ezt válasszuk – júliusban ugyanis már ki akarjuk próbálni az erőforrásokat.”
Pollock ezzel együtt leszögezte, hogy a PURE hivatalos cégközpontja továbbra is Franciaországban marad: “Az elképzelésünk szerint a tervezőiroda és a fő összeszerelőstáb Kölnben lesz, ott kell egy teljes működő csoport, de Franciaországban is folytatjuk a munkát.”