Pályán kívül

Nem keresi meg az összes kiskocsmát az MTVA

Mint arról korábban a 24.hu is beszámolt, a vendéglátóhelyeknek szétküldött levelében az MTVA leírja, a viadal közvetítési jogai mellett megvették a nyilvános kivetítések kizárólagos jogát is, ezért bárki, aki Magyarország területén nyilvános kivetítést tartana, azt csak az ő beleegyezésükkel, díj fizetése ellenében teheti meg.

Hétfőn este az MTVA cáfolta a híreszteléseket, mondván mindenképpen elvárják a jogszerű eljárást azoktól, akik kifejezetten erre az eseményre építve hoznak létre kereskedelmi tevékenységet, vagy közös meccsnézésekkel egészítik ki meglévő tevékenységüket.

Az MTVA közleménye

A nyilvános EB-vetítések 99 százaléka ingyenes lesz a vendéglátóhelyek számára

 

Bár az UEFA már a kis befogadóképességű – akár 1-100 fős – nyilvános vetítésekre is határoz meg tarifát, ennek megfizetésétől az MTVA azokban a vendéglátóipari egységekben, ahol normál üzletmenetben is lehetőség van közös televíziózásra, az MTVA eltekint; díjfizetési kötelezettséget csak a 300 fő fölötti befogadó-képességű üzletek esetében határoz meg.

 

Az MTVA döntésének értelmében tehát a magyar vendéglátóhelyek 99 százaléka mentesül a díjfizetés alól.

 

Befogadóképesség alapján a helyszíneket 5 kategóriába sorolta az MTVA, ahol a legmagasabb két kategória már az 5 és 10 ezer néző fölötti sáv. A 300 és 1000 fő közötti díjszabásban az ár 200.000,- Ft. Az árakat az UEFA ajánlásával és jóváhagyásával határoztuk meg.

 

Az MTVA és az UEFA között megkötött szerződés értelmében azonban az MTVA köteles a tudomására jutott jogosultság nélküli nyilvános vetítéseket jelenteni az UEFA felé. Ezek után – ha szankcióra kerülne sor – azt már nem is az MTVA, hanem az UEFA végzi. Ugyanígy nagyon komoly szabályok vonatkoznak a kivetítőt üzemeltetők esetében a szponzorokra is, mert köztudomású, hogy a legtöbb nyilvános hely meghirdeti a nyilvános meccsnézéseket. Vagyis az UEFA felhasználási feltételei díjfizetéstől függetlenül mindenkire egyformán vonatkoznak.

 

Az MTVA a sajtóban megjelent hírekkel szemben egyelőre csak egy előzetes igényfelmérő körlevelet, és egy adatlapot küldött szét a korábbi és a lehetséges partnereknek: ezek között szerepelnek a fővárosi és vidéki strandok, fürdők, fesztiválok, önkormányzatok, sportlétesítmények és nagyobb, teraszos, rendezvényre alkalmas vendéglátóhelyek.

 

Az MTVA tehát nem keresi meg az összes kiskocsmát, ahol televíziót üzemeltetnek; de mindenképpen elvárja a jogszerű eljárást azoktól, akik kifejezetten erre az eseményre építve hoznak létre kereskedelmi tevékenységet, vagy közös meccsnézésekkel egészítik ki meglévő tevékenységüket.

 

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik