Ha direkt marketing anyagot akar egy cég e-mailen keresztül küldeni, van néhány fontos szabály, amivel nem árt tisztában lennie, amennyiben el akarja kerülni a büntetést. A legfontosabb tudnivalókat a Sár és Társai Ügyvédi Iroda foglalta össze a Kamaraonline.hu-n.
A hazai e-kereskedelemről szóló törvény és a reklámtörvény szerint ennek minősül bármely olyan hirdetés, amelyet e-mail vagy privát közösségi média fiókon keresztül egyenesen az ügyfél elektronikus címére juttatnak el.
A népszerűsítésre szolgáló e-mailek, e-brosúrák, bemutatkozó anyagok, képek, promóciókról, kiárusításról, játékokról, nyereményjátékokról, ajándékról, kedvezményekről, kuponokról, valamint új termékekről és szolgáltatásokról szóló e-hírlevelek, elektronikus megkeresések mind-mind eDM-nek tekinthetők
Sőt, csupán azzal, ha egy ügyféltől elektronikus direkt marketing anyagok küldésére kér engedélyt egy cég, máris az eDM kategóriája alá esik.
Márpedig
Akkor mégis mit lehet küldeni?Minden további nélkül küldhet a cég rendszerüzeneteket rendszerhibákkal, üzemzavarral, hibaelhárítással kapcsolatban; műszaki információkat a rendszer használatáról vagy a szolgáltatásokról, ha azok nem jelenítik meg a társaság logóját, illetve semmiféle utalást nem tartalmaznak a társaság által kínált szolgáltatásokra.
Ezen túl küldhet vállalkozásoknak vagy hírlevélre feliratkozóknak e-maileket, ha az üzenetet olyan e-mailcímre küldi, amely nem tartalmaz személyes információt, abban a tudatban, hogy ezek biztosan nem tekinthetőek majd eDM-nek – magyarázza dr. Horváth Katalin, a Sár és Társai Ügyvédi Iroda internetjogi szakértője.
Ha kíváncsi, mégis hogyan lehet legálisan megszerezni a hírlevélküldéshez a beleegyezést, és honnan tudhatja, hogy cége esetleg nincs máris feketelistán a Nemzeti Adatvédelmi és Információs Hatóság (NAIH) szemszögéből, ami akár 20 millió forintos bírságot is jelenthet, kattintson!