A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pénteken rendkívüli sajtótájékoztatót tartott Szocsiban és 75 percben foglalkozott Jules Bianchi szuzukai balesetével. Mint ismert, a francia pilóta a Japán Nagydíj 42. körében csúszott ki a pályáról és egy épp mentést végző traktornak ütközött. A 25 esztendős versenyzőn még aznap életmentő műtétet kellett végrehajtani és állapotát ugyan stabilizálták azóta, még mindig súlyos az állapota. Súlyos agysérülése van.
Jean Todt, a nemzetközi szervezet első embere elmondta, megrendítették a történtek, mivel 15 éves kora óta ismeri Bianchit. Charlie Whitingtól, a versenyigazgatótól már megkapta a jelentést és egy bizottság felállítását kezdeményezte, amely azért dolgozik, hogy hasonló baleset többé ne történhessen a Forma-1-ben.
Fotó: Europress Fotóügynökség
A sajtótájékoztatón mutattak a balesetről egy felvételt, melyen jól látszott, hogy Jules Bianchi Marussiája előbb keresztbe csúszott, majd miután a pilóta korrigált, azt követően veszítette el az irányítást felette.
Whiting ezzel kapcsolatban elmondta, hogy vannak róla adataik, hogy Bianchi lassított, ugyanakkor szerinte lényeges, hogy mekkora volt ennek a mértéke. Emiatt azt vizsgálják, hogyan lehetne kívülről lelassítani a versenygépeket, erről szombaton lesz egy egyeztetés a csapatokkal.
Egyelőre nem terveznek szabályváltozásokat bevezetni, ha lesz újítás, az 2015-ben várható. Tervezik ugyanakkor, hogy a mentéseket végző gépeket olyan védelemmel szereljék fel, ami megakadályozza az alácsúszást.
Szóba került, hogy miért nem helikopterrel szállították kórházba Bianchit, mire az a válasz érkezett, hogy a felszállás még ment volna, azonban a Mie kórháznál nem tudtak volna leszállni. Mentőautóval 32 percig tartott az út, ez héttel több, mint helikopterrel. Ugyanakkor ez idő alatt Bianchi állapota nem változott – mondta Jean-Charles Piette, a FIA főorvosa.
Az is felmerült, hogy miért nem kezdték korábban a futamot, de Whiting szerint a rajt időpontjának nem volt köze a balesethez.