Ricciardo korábban a második helyen végzett a melbourne-i szezonnyitón, de később kizárták, amiért a megengedett óránkénti 100 kilogrammnál nagyobb üzemanyagátfolyási sebességgel üzemelt a Red Bull.
„Nagyon magabiztosak vagyunk abban, hogy nem szegtük meg a szabályokat azzal, és nem léptük át a 100 kilogramm/órás átfolyást” – nyilatkozta Horner.
Az osztrák istálló a FIA azon szabályával szállt harcba, miszerint „az átfolyó üzemanyag sebessége nem lépheti át a 100kg-ot óránként”.
Fotó: Europress Fotóügynökség
Az ügyhöz hozzátartozik, hogy az FIA által használt szenzorral szemben a Red Bull saját fejlesztésű eszközét használva szeretné bizonyítani az ártatlanságát.
„Van egy szenzor, amely nem csúszik, és nem pontosan mér, ezzel szemben az üzemanyag-nyomocsőről tudjuk, hogy be lett állítva, utólag ellenőriztük. Nem találtuk hibásnak és nem lett áthelyezve azóta, mióta beszereltük az autóba” – mondta a Red Bull csapatfőnöke.
„A mi álláspontunk nagyon egyszerű – nem szegtük meg a technikai szabályokat. Reméljük, be tudjuk majd bizonyítani ezt. Szerintem a probléma a műszaki irányelvvel van, ahogyan korábban a Pirelli gumik eseténél és a dupla diffúzoros problémáknál is.”
A Red Bull a maláj és a bahreini futamra új érzékelővel készül, ám erről Horner egyelőre nem árult el túl sokat.
„Remélhetőleg lesz egy működőképes szenzorunk amely párhuzamosan dolgozik az üzenanyag-nyomocsővel és akkor nem lesz ilyen ellentmondásosság.”