Sokáig úgy tűnt, hogy a Google+ közösségi hálózat lényegében halott, sokáig alig volt rajta egyáltalán tartalom. Azonban a Google nemrég úgy döntött, hogy megújítja és ismét hozzáfog, hogy sikeressé tegye. A háttérben nagy erőkkel zajlik már a megújulás, amivel nem sokára a felhasználók is találkozhatnak majd. Pedig amikor a Google illetékesei eleinte arról kezdtek beszélni, hogy bizonyos szolgáltatásokat kikapcsolnak a Google+-on, hogy az erőfeszítéseiket jobban fókuszált élmények nyújtására összpontosíthassák, a lépést többen annak tudták be, hogy a Google végül is leállítani készül a G+-t.
Azonban most épp az ellenkezője történik. Eddie Kessler, a Google illetékes igazgatója egy friss blogbejegyzésben harangozta be, milyen is lesz az új Google+. A közösségi médiás felületet és szolgáltatásait részleteiben is újragondolják.
A fókuszban a témakörök köré épülő csoportkommunikáció
A megújulás során különösen nagy hangsúlyt kapnak majd azok a közösségek, csoportok, amelyek egymással adott témakörök (például egészség, bélyeggyűjtők társasága, zombi macskák stb.) köré építve osztanak meg információkat, posztokat. Az eredmény, hogy a Google+ kevésbé kelti majd egy zavaros Facebook-klón érzetét, mint amikor a Google közösségi site-ja elindult, és jobban fókuszálnak majd az adott érdeklődési körök köré épülő megosztásokra.
Persze sok hasonló oldal van már, amelyek egy adott téma köré csoportosuló tartalmakra építenek, ilyen például a Reddit vagy a Pinterest is, de a dedikált tartalmakra fókuszálással a cég olyan új felhasználókra is szert tehet, akik ezekbe a beszélgetésekbe bekapcsolódva válnak hűséges látogatóvá.
A hirdetők jobban tudnak majd targetálni
Persze az új iránynak van még egy nagy előnye. Ez pedig a hirdetések területe. Ugyanis jóval könnyebben lehet eladni hirdetési helyeket adott témakörök köré, hiszen így a hirdetők megtehetik, hogy csak a macskák, vagy éppen az autók iránt érdeklődő látogatóknak tesznek közzé bizonyos reklámokat. Vagyis a hirdetések jobban targetálhatók lesznek adott célcsoportok számára, csökken a meddőszórás. A látogató pedig azt érzékeli, hogy valóban hasznos hirdetéseket kap a korábbi “szőnyegbombázás” helyett.