Gál J. Zoltán
Média

Távozik Gál J. Zoltán, a Puch László által felvásárolt Vasárnapi Hírek főszerkesztője

Spirk József
Szalay Dániel
Spirk József, Szalay Dániel

2017. 01. 24. 14:15

Azt még nem tudja megmondani, hol folytatja pályafutását. Szerinte vállalhatatlanná vált a nemrégiben tulajdonoscserén átesett Népszava és a Vasárnapi Hírek körül a politikai környezet.
Korábban a témában:

Gál J. Zoltán, aki az elmúlt hat évben főszerkesztőként vezette a Vasárnapi Hírek című újságot, néhány héten belül otthagyja a Népszavával integrálódó szerkesztőséget, jóllehet az ősszel még éppen ő jelentette be, hogy összevonják a két lapot. A távozás tényét az érintett is megerősítette a 24.hu-nak:

Az integrált modellt valóban én forszíroztam. A lapok körül azonban most úgy alakult a politikai környezet, hogy az számomra vállalhatatlan, a lelkiismeretem szerint abban már nem kívánok részt venni.

– mondta portálunknak a távozó főszerkesztő, aki arra a kérdésünkre, hogy hol folytatja pályafutását, azt mondta, ezt még nem tudja, de kell egy kis idő, hogy kiheverje a magyar sajtó- és politikai viszonyokat.

Németh Péter lehet a Népszava, Kertész Anna a Vasárnapi Hírek főszerkesztője

Németh Péter (németh péter)
Németh Péter. Fotó: MTI/Kollányi Péter

A Népszavát februártól várhatóan Németh Péter, a Népszava eddigi főszerkesztője irányítja majd, és az integrálódás részeként a VH lenne a napilap hatodik, hétvégi száma. A Vasárnapi Hírek kapcsán egyelőre ellentmondásos információink vannak, hogy azt is megkapja-e Németh Péter, vagy pedig Gál J. Zoltán eddigi helyettese, Kertész Anna fogja irányítani, de ez utóbbi tűnik a valószínűbbnek.
A vezetőcsere mögött azonban nem a két szerkesztőség összeillesztése körüli technikai viták állnak. A témáról az Átlátszó is írt, ők úgy tudják, az állami reklámok biztosításának személyi feltételeket szabtak “felülről”.

Hangos szóváltás Németh Péter és Gál J. Zoltán között

Információink szerint a kormányzati befolyás gyanúja miatt egyébként emelt hangú vita is kialakult Németh Péter és Gál J. Zoltán között. Ezt Németh Péter sem cáfolta. Szerinte azonban Gál csupán egy önmaga által elképzelt helyzetet kért rajta számon. Ő azonban erre nem volt hajlandó reagálni. Németh szerint a Népszava eddigi teljesítménye alapján nem hihető, hogy rászolgálna egy akkora bizalomra, hogy az ő személyétől tegyék függővé az állami reklámokat.

Puchék 1,1 milliárdot tettek a felvásárolt lapokba

Puch László volt MSZP-pénztárnok és társa, Simon Dénes közösen tulajdonolt osztrák cége, a Horizont Handels tavaly vásárolta meg a Népszavát, valamint a Geomédia lapjait, például a Szabad Földet és a Vasárnapi Híreket. Ez a gyakorlatban a XXI. Század Média Kft. és a Mezőgazda Kiadó felvásárlását jelentette, valamint azt, hogy összesen 1,1 milliárd forint tőkét tettek be a cégekbe.

Az egykori MSZP-pénztárnok egyébként már korábban is médiatulajdonos volt, de tavaly októberben azt jelentették be, hogy megveszi a lapokat a XXI Century Invest AG nevű, Liechtensteinben akkor még be sem jegyzett, máig nem teljesen tisztázott tulajdonosi hátterű cég, amelyet az Átlátszó az időközben a televíziós reklámpiacon is meghatározóvá vált Tombor Andrással is összefüggésbe hozott, de a Liechtenstenben időközben bejegyzett cég jogi képviselője azt mondta, ennek nincs alapja. Időközben azonban az ügylet meghiúsult, így kerültek a lapok végül Puchék osztrák cégéhez. Puch László terveiről és arról, hogy egyes befektetők szerint Puch már tavaly az eladói oldalon ülve tárgyalt velük a Népszava kapcsán, itt írtunk korábban. Puch László egyébként portálunknak csak az állítások egy részét ismerte el. Azt mondta, valóban tulajdonosa volt a Vasárnapi Híreknek, amiből nem is csinált titkot, de a Népszava esetében ez nem volt igaz. Bár azt is hozzátette, hogy az elmúlt évtizedekben támogatta a lapot, így vagy úgy.

(A kiemelt képen Gál J. Zoltán)

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

London, 2017. január 24.
Kaya Mar uniópárti művész Theresa May brit kormányfő gúnyfiguráját ábrázoló festménnyel tüntet a brit legfelsőbb bíróság épülete előtt Londonban 2017. január 24-én. Ezen a napon a brit legfelsőbb bíróság ismerteti döntését arról, hogy a kormánynak kell-e kérnie előzetes parlamenti jóváhagyást a brit EU-tagság megszűnéséhez vezető folyamat hivatalos elindításához. A szigetország lakossága 2016. június 23-án népszavazáson döntött az ország kiválásáról az Európai Unióból. (MTI/EPA/Andy Rain)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.