Média

A Class FM új tulajdonosa megküzd a frekvenciáért, és ha kell, fellebbezni is fog

A Class FM-et idén májusban Simicska Lajos érdekeltségétől megvásároló új tulajdonos mindenképpen hosszú távon gondolkodik a magyar piacban, ezért elindulnak a frekvenciapályázaton, illetve a mostani döntést lehet, hogy megfellebbezik. Sőt, felvásárlásokra is készülnek.

Mint azt megírtuk, nem hosszabbította meg a Médiatanács a Class FM hamarosan lejáró frekvenciaengedélyét. Bár a rádiót idén májustól irányító új tulajdonosok reménykedtek a kedvező elbírálásban, de a döntés ellenére is azt mondják: továbbra is hosszú távon terveznek. Véleményük szerint a meghosszabbításnak sem szakmai, sem jogi akadálya nem volt, így a hivatalos döntés kézhezvételét követően először jogászaikkal vizsgálják meg a kialakult helyzetet, és készek akár fellebbezni is, ha úgy ítélik meg.

Az Advenio Zrt. (a Class FM-et működtető vállalkozás) még tavaly július 30-án, minden jogi követelménynek megfelelően nyújtott be  frekvenciaengedély-hosszabbítási kérelmet azzal összefüggésben, hogy a rádió jelenlegi országos sugárzási engedélye idén november 19-én lejár.

A rádió új tulajdonosai leszögezték, hogy az Advenio Zrt. elindul az új pályázaton, “hiszen a tulajdonosok célja a folytonosság biztosítása a márka és a hallgatói bázis számára”.

A tulajdonosok és a rádió vezetősége véleménye szerint jogi akadály nem merült fel a frekvenciaengedély meghosszabbításával kapcsolatban.

A Médiatanács döntéséről szóló hivatalos értesítés kézhezvételét követően az Advenio Zrt. megvizsgálja, hogy az mindenben megfelelt-e a Médiatörvény és az egyéb hatályos jogszabályok által előírt követelményeknek, vagy szükségesnek ítélik meg, hogy fellebbezzenek a Médiatanács döntése ellen.Michael McNutt, a Class FM-et felvásárló Sláger Rádió Zrt. többségi tulajdonosa, az Advenio Zrt. igazgatósáságnak elnöke elmondta:

Elhamarkodott lenne nyilatkozni a Médiatanács döntésével kapcsolatban, amely szerint nem hosszabbítják meg a frekvenciaengedélyt, hiszen úgy gondoljuk, hogy ez jogilag szükségszerű lenne. Ügyvédeinkkel alaposan megvizsgáljuk a témát és aszerint lépünk majd. Hiszünk abban, hogy a Médiatanáccsal mielőbbi egyeztetés szükséges és ezt a lehető leggyorsabban meg is szeretnénk lépni. A Sláger Rádió Zrt.-ben lévő tapasztalatunk a Class FM márkával karöltve biztosíték számunkra, hogy vezető pozícióban maradjunk a hazai rádiós piacon és hallgatóinkat, valamint hirdető partnereinket a lehető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki. Elkötelezettek maradunk továbbá aziránt is, hogy a magyar rádiós piacon fektessünk be a jövőben.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) döntése, amely felveti annak szükségességét, hogy a frekvenciadíj korrekt piaci árát határozzuk meg, előrelátható volt, hiszen annak idején a Sláger Rádió esetében is a piaci realitásokhoz igazították a díjat és így kaptunk frekvencia hosszabbítást.

McNutt megerősítette, hogy az Advenio Zrt. egyetértene ezen változtatásokkal és kész folytatni a tárgyalásokat az NMHH-val a témában.

További felvásárlásokat is terveznek

A Class FM új tulajdonosainak közlése szerint tovább szeretnék növelni a Class FM piacvezető pozícióját, hiszen – mint azt már korábban közölték – hosszú távon terveznek a hazai rádiós piacon, így további akvizíciós lehetőségeket is vizsgálnak.

A vezetőség jelenleg is új helyszínt keres a stúdiónak, hogy a továbbiakban egy független helyszínen folytathassák működésüket.

A rádiót egyébként egy ideje Földes Ádám vezeti vezérigazgatóként, aki korábban a Sláger Rádió kereskedelmi igazgatója, illetve a Danubius Rádió vezérigazgatója volt. Az új programigazgató Hamvas Viktor, illetve a vezetést segíti a közelmúlttól Bolla Zsolt, a Sláger Rádió korábbi programigazgatója, jelenleg független programming szakértő, akinek fő feladata a programmingot érintő változások menedzselése, a hallgatók magas szintű kiszolgálása érdekében.

Földes Ádám vezérigazgató a mostani fejlemény kapcsán azt mondta:

„Továbbra is célunk, hogy a jogszabályi kötelezettségeinknek eleget téve működjünk, tovább erősítsük a Class piacvezető pozícióját, szórakoztassuk a mintegy 3 milliós hallgatói bázisunkat, illetve az eddigi és a jövőbeli partnereinket és az ügyfeleinket maradéktalanul kiszolgáljuk.”

 

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik