Média

Felkészítik a reklámozókat a közelgő olimpiára

Egy állásfoglalás jelent meg arról, hogy mit tehetnek meg a reklámozók az olimpia kapcsán, illetve mihez kell engedélyt beszerezniük.

Érdekel a content marketing?

banner_300x250_fiu_nlc_24
Jelentkezz a márciusban induló képzésre!

Melyek az olimpiai jelképek? Szerepelhet-e sportoló reklámban az olimpia idején, ha a reklámozó nem olimpiai szponzor? Többek között ilyen kérdésekre is választ ad a Magyar Olimpiai Bizottság (MOB) és az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) közös, az olimpia szó és olimpiai jelképek reklámban történő használatáról szóló aktualizált útmutatója.

Az olimpia évében különösen aktuális, hogy a reklámozók tisztában legyenek azzal, hogy az „olimpia” szó, és az olimpiai jelképek, szimbólumok jogi védelem alatt állnak. Ráadásul az olimpia eszméjével összefüggő jelképek – többek között az ötkarika, a zászló, olimpiai láng és fáklya, himnusz és a jelmondat – mellett az olimpiai játékokkal kapcsolatos számos kifejezés is védett.

Komoly szabályok vonatkoznak továbbá az olimpiai játékokon résztvevők személyének, nevének, képének vagy sportteljesítményének reklám célokra történő, az olimpia időszaka alatti felhasználására is.

Fontosnak tartottuk, hogy a 2012-es londoni olimpia előtt kiadott nagy sikerű közös útmutatónkat aktualizáljuk és közzétegyük, hogy ezzel is segítséget nyújtsunk, valamint természetesen az olimpiával kapcsolatos védjegyek jogszerű használatára felhívjuk a figyelmet. Kérdések esetén örömmel konzultálunk a reklámszakma képviselőivel

– fogalmaz Siklós Erik, a MOB marketing és kommunikációs igazgatója.

Nagyon jó, hogy a MOB nyitott volt és kész az együttműködésre, amelynek eredménye a most közzétett közös útmutató. Reméljük, hogy az információ kellő eligazítást nyújt a szakma számára, hogy elkerülhetők legyenek az esetleges félreértések, kellemetlenségek

– tette hozzá Fazekas Ildikó, az ÖRT főtitkára.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik