Pénzügy

Meglepő, mennyit lehet spórolni a saját márkás termékekkel

A boltok saját márkás termékei tették ki 2015-ben a napi fogyasztási cikkek forgalmának majdnem negyedét – emlékeztetett a GfK kutatására a Pénzcentrum.hu, majd egy üzletlánctól kapott ötlet alapján megnézték, hogy vajon mennyit lehet spórolni azzal, ha a gyártói márkák helyett ezeket teszi a kosárba az árérzékeny magyar vásárló. Az üzletlánc akciós katalógusában talált árakból indultak ki.

Majdnem feleannyiba kerül

Meglepő eredményre jutottak. A 20 tételből álló bevásárlás 15 570 forintba került volna, ha gyártói márkákkal töltik meg a kosarat, ezzel szemben a saját márkás termékekkel mindössze 8696 forintot kellett volna költeniük. Vagyis kicsivel több, mint feleannyira jött ki tehát a saját márkás termékek ára, mint a gyártói márkáké.

A képzeletbeli vásárlás során alapvető termékeket, többek között mustárt, majonézt, szeletelt szalámit, ásványvizet és mosószert választottak ki. Megemlítik, hogy egyéb tesztjeiken is rendre taroltak eddig a saját márkás cikkek.

Hódítanak a saját márkás termékek

A lap kitér arra is, hogy persze a saját márkás és a gyártói márkás termékek összetétele különbözhet. Viszont népszerűségüket jól jelzi, hogy pl. májusban a Magyar Vöröskereszt is saját márkás termékek árusítását jelentette be.

És hogy a minőségük milyen? Nyilván van különbség. Viszont a Nébih tavaly januári terméktesztjén pl. (ahol laikus és szakértő kóstolók segítségével pontozták a termékek küllemét, illatát, ízét, állagát és kenhetőségét) a legkedveltebb termék a Magyarországon előállított saját márkás vaj lett.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik