Gazdaság
This illustration picture taken on February 12, 2016 in Paris shows several 500 Euro notes displayed in an arrangement. 
The European Central Bank will take a decision soon on whether to keep printing 500-euro banknotes, with the arguments for doing so becoming "less and less convincing", a top-ranking official said on February 11, 2016. / AFP / MIGUEL MEDINA

18 milliárd forintot kell visszafizetnünk az EU-nak

Tóth Richi
Tóth Richi

Na, ugye. 2017. 05. 14. 16:15

Egészen pontosan az Európai Bizottságnak, az EMIR-rendszer kiépítésével összefüggő szabálytalan közbeszerzések miatt, ezt közölte a Kormányzati Tájékoztatási Központ vasárnap.

A 24.hu írta meg először, hogy az uniós pénzek pályáztatásának és szétosztásának informatikai rendszerére kapott 18 milliárd forint visszafizetését helyezheti kilátásba az EU, ez meg is történt. Brüsszelben ugyanis durva hibákat találtak a magyar projektnél, így a teljes pénzügyi korrekciót kezdeményezhetik.

A négyes metróhoz kapcsolódó eddigi legnagyobb korrupciós botrány után ez a második legnagyobb összeg, amit Magyarországnak vissza kell fizetnie, írta a KTK.

Lázár János cikkünk után elismerte, jogosan bukhatjuk a támogatást, később pedig büntetőfeljelentést is tett az ügyben. A miniszter egy Kormányinfón azt mondta, a szabálytalanságok a Gyurcsány-kormány időszakát érintik, név szerint említette Dobrev Klárát mint lehetséges felelőst, mint az NFÜ egyik vezetőjét.

Az EMIR kifejlesztésével és üzemeltetésével a Welt 2000 Kft.-t bízták meg, a projekt harmadik fázisában azonban hirdetmény nélküli tárgyalásos közbeszerzéssel jutott megbízáshoz a cég. Pedig a továbbfejlesztést elvégezhette volna más vállalkozás is.

Akik ebben az ügyben érintettek, azok a Gyurcsányhoz kötődő Altusnál dolgoznak napjainkban is, mondta.

(MTI)

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Charleroi, 2017. szeptember 19.
A Ryanair ír légitársaság repülőgépei a belgiumi Charleroi repülőtéren 2017. szeptember 19-én. A cég több mint 2000 járatát törölte, ebből 143 Belgiumból induló járatot pilótahiány, a légiforgalmi irányítás kapacitásának szűkössége, a sztrájkok, a kedvezőtlen időjárás, valamint a személyzet szabadságának kötelező kiadása miatt. (MTI/EPA/Stephanie Lecocq)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.