Belföld

A Népszabadság felfüggesztett újságírói pontról pontra cáfolják Pecinát

24.hu
24.hu

2016. 10. 16. 09:06

Heinrich Pecina osztrák üzletember, a lapot is kiadó Mediaworks tulajdonosának, a Vienna Capital Partnersnek a vezetője a Profil című osztrák gazdasági hetilapnak szólalt meg először az után, hogy múlt szombaton (október 8-án) felfüggesztették a Népszabadság kiadását.

Pecina az interjúban azt mondta, a lap felfüggesztésének csak gazdasági okai vannak. A közelmúltban a Népszabadság működési vesztesége nagyságrendileg egymillió euró volt évente. Azt is állította, hogy 2015-ben el akarta ajándékozni (az MTI eladásról ír, de az eredeti cikkben az ajándékozás szó szerepel) az MSZP-nek a Népszabadságot, de a pártnak „nem volt bátorsága”, hogy átvegye.

A Népszabadság felfüggesztett újságírói saját Facebook-oldalukon cáfolják az üzletembert, és azt írják, állításai félrevezetők és hamisak.

A népszabisok többek között ezt írják:

2015-ben ő vásárolta meg a szocialista párt által létrehozott alapítványától a Népszabadság kiadójának kisebbségi tulajdonrészét (27,69 százalékát) több mint háromszázezer euróért. Amikor pedig a szerkesztőség tulajdonolta részvényt az eladási szándék hiányában nem tudta megszerezni, a céget kiürítette, a lap kiadói jogait és munkatársait a száz százalékig saját tulajdonú cégébe szervezte át egy bonyolult és költséges eszközátruházással. Ezek után adta volna ingyen oda a Népszabadságot? Ha igen, értelmezhető-e bármely döntése üzleti alapon?

A teljes poszt itt olvasható el.

A Heinrich Pecináról készült portrénkat ITT találja.

Egy héttel a Népszabadság felfüggesztése után kiderült az is, hogy az újságírók a Fedél Nélkül jövő heti számában írnak. 

A Népszabadság sztoriról ITT MINDENT ELOLVASHAT.

 

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.