Ősi időkapszulát találtak egy mocsárban

Dace Znotina / Getty Images

Egy őskori paleontológiai és paleobotanikai időkapszulát találtak az angliai Exmoor tőzegláp-vidékén – írja a Heritage Daily. Egy helyi mocsárban több ezer éves növény- és rovarmaradványok őrződtek meg.

A felfedezés egy, a degradálódó lápok állapotának javításán dolgozó projekt során született meg. A helyszínen a neolitikumból és a bronzkorból származó növény- és rovarmaradványok kerültek elő, a leletek révén jobban megérthetik a régió korabeli flóráját és faunáját.

A tőzegből vett minták elemzésekor számos rovarfajt azonosítottak, emellett az egykori erdőtalaj maradványait, így törzsek, ágak és gallyak töredékeit is megtalálták.

Az időkapszula nagyjából 3500-4500 éves.

Az adatok alapján a helyszínen több fafaj is élt, többek között éger-, fűz- és nyírfa, de sás- és nádfajokat is észleltek. „Ezek a felfedezések egyedülálló és kézzelfogható kapcsolatot teremtenek Exmoor múltjával, illusztrálják a tájak változó természetét, és feltárják, hogyan alakult ki ez a lenyűgöző táj” – mondta Dr. Ed Treasure, a Wessex Archaeology vezető környezeti régésze.

Mint kiemelte, az információk több száz vagy ezer évre visszamenő alapot jelenthetnek a mocsarak helyreállításával kapcsolatos tanulmányokhoz. „Ez a hosszú távú szemlélet lehetővé teszi számunkra, hogy a tőzeglápok földhasználati gyakorlatában az elmúlt évszázadok során bekövetkezett számos jelentős változáson túlra tekintsünk” – tette hozzá.