Titkos járatot találtak a gízai nagy piramisban

Anton Petrus / Getty Images

Titkos folyosóra bukkantak a gízai nagy piramis bejárata felett – írja a Live Science. A felfedezésről készült tanulmány szerint az átjáró nagyjából 9 méter hosszú, 2 méter magas és 2 méter széles lehet.

A kutatóknak egy endoszkópos kamera segítségével sikerült bepillantaniuk a járat belsejébe is, azonban az egyelőre üresnek tűnik. A szakértők továbbá cáfolták a sajtó pletykákat, amelyek szerint a folyosó Hufu fáraó rejtett sírkamrájához vezetne.

Az átjárót egy müográfia nevű módszerrel fedezték fel, amely müonok segítségével alkot képeket. A müonok negatív töltésű részecskék, akkor jönnek létre, amikor a kozmikus sugarak a Földön található atomokkal találkoznak. Ezek a részecskék máshogy viselkednek, amikor kővel érintkeznek, mint amikor levegővel, így megfigyelésükkel feltérképezhető, hol üreges egy kő építmény.

Záhi Havássz régész szerint a járat valószínűleg nem vezet sehova, csupán a piramis megfelelő súlyelosztása miatt építették. A kutatók úgy vélik a piramisban van egy nagyobb, 30 méter hosszú rejtett folyosó is.