Hatalmas ragadozó dinó maradványaira bukkantak

Az Európában valaha talált legnagyobb ragadozó dinoszaurusz maradványaira bukkanhattak a La Manche-csatorna egyik szigetén – írja az MTI. A csontokat, amelyek valószínűleg egy spinosaurustól származnak, a Nagy-Britanniához tartozó Wight-sziget délnyugati részén tárták fel. A Southamptoni Egyetem kutatói felfedezésükről a PeerJ Life & Environment című tudományos folyóiratban számoltak be.

Ez egy óriási, több mint 10 méter hosszú állat volt, méreteiből ítélve az Európában valaha felfedezett legnagyobb vadászó dinoszaurusz lehetett

– írta Chris Baker, a kutatócsoport vezetője.

Orla / Getty Images

A kövületek, köztük medencecsontok és gerinccsigolyák, egy kétlábú dinoszaurusztól származnak, amelynek feje egy krokodilére hasonlított. A maradványokból megállapítható, hogy az állat halála után dögevők egész sora vetette rá magát. A southamptoni kutatók már tavaly is beszámoltak két hasonló faj felfedezéséről.

Az új lelet alátámasztja azt a feltételezést, mely szerint a spinosaurus eredetileg Nyugat-Európából származik, ahol szétvált több fajra, mielőtt másutt is elterjedt. A kutatók mikroszkóppal akarják megvizsgálni a feltárt anyagok vékony rétegeit, hogy felmérjék a ragadozó korát, és jobban megismerjék fejlődését.

Az Anglia déli partjaitól néhány kilométerre fekvő Wight-sziget olyan geológiai formációkkal rendelkezik, amelyeknek egyes részei sok millió évesek.