Hatalmas aszteroida érkezik jövő héten

December 11-én egy meglehetősen nagy aszteroida fogja megközelíteni bolygónkat – írja a ScienceAlert. A 330 méter átmérőjű 4660 Nereus viszonylag gyakori vendégnek számít a Földnél.

Az égitest biztonságos távolságban, 3,93 millió kilométerre halad majd el.

Mérete és közelsége miatt a 4660 Nereus potenciálisan veszélyes objektumnak számít, ez azonban még nem jelenti azt, hogy ténylegesen fenyegeti bolygónkat. Rengeteg égitest tartozik ebbe a kategóriába, de egyelőre nem azonosítottak olyan objektumot, amely valóban veszélyes lenne.

MARK GARLICK/SCIENCE PHOTO LIBRARY / Getty Images

A 4660 Nereust 1982-ben fedezték fel, az égitest nagyjából tízévenként közelíti meg a Földet. Egy-egy ilyen elhaladáskor értékes információkat gyűjthetnek róla.

A NASA és partnerei folyamatosak keresik a potenciális veszélyes objektumokat. A szakértők olyan módszereket is igyekeznek találni, amelyekkel elkerülhetjük az esetleges becsapódásokat. A NASA DART-missziójával például egy kisbolygó holdját próbálják meg eltéríteni.