Kutya nagyságú tengeri skorpió maradványaira bukkantak

Egy nagyobb kutyánál is hosszabb, 1 méteres tengeri ízeltlábú kövületét fedezték fel Kínában – írja a Live Science. Az állat mintegy 435 millió éve élt a térségben, amikor az még víz alatt volt.

A felfedezésről beszámoló tanulmány alapján a fosszília egy új fajtól, a Terropterus xiushanensistől származik.

Az állat az eurypteridák kihalt osztályába tartozott, a csoport tagjai a valaha élt legnagyobb ízeltlábúak voltak.

Az ősi állatokat tengeri skorpióknak is szokták nevezni, igaz, a kifejezés rendszertani szempontból nem pontos.

Aunt_Spray / Getty Images Egy eurypterida illusztrációja.

Bo Vang, a Nankingi Geológiai és Paleontológiai Intézet munkatársa és kollégái szerint a Terropterus xiushanensis szálkás végtagjaival fogta meg prédáit. A vadászati technika a modern ostorlábúakéra hasonlít.

Az eurypteridák koruk csúcsragadozói voltak. A csoport fajai eltérő méretűre nőttek meg, a legnagyobb állat a 2 méteres hosszt is elérte. A Terropterus xiushanensis a Mixopterus család első faja, melynek kövülete az egykori szuperkontinens, Gondwana területén került elő.