Hatalmas aszteroida érkezik a hétvégén

Március 6-án, szombaton közelíti meg bolygónkat a 99942 Apophis kisbolygó – írja az Earth & Sky. Az Apophis egy földközeli aszteroida, melynek átmérője nagyjából 340-370 méter. Az égitest nem sokkal felfedezése után, 2004-ben keltette fel a közvélemény érdeklődését, amikor egy vizsgálat során a kutatók arra jutottak: 2029-ben bolygónknak csapódhat.

Ennek lehetőségét utóbb kizárták.

A szakértők úgy gondolják, hogy a század végéig nem valószínű, hogy a Földnek ütközne a gyakran visszatérő objektum.

dottedhippo / Getty Images

Az Apophis március 6-án hajnalban nagyjából 16 millió kilométerre, csillagászati szempontból közel fog elszáguldani bolygónk mellett. Az ilyen elhaladások során a kutatók értékes adatokat gyűjthetnek az aszteroidáról. Az objektum 2029 után 2036-ban és 2068-ban jár majd viszonylagos közelségben. Utóbbi esemény során 1:380000-hez lesz az esélye az ütközésnek, a későbbi adatok alapján ugyanakkor tovább pontosíthatják az előrejelzést.

Az égitestet egyébként Apep (görögül Apóphisz), az egyiptomi hitvilág egyik szereplője, a sötétség és káosz megtestesítője után nevezték el. Apepet az ókorban kígyó, krokodil, esetleg sárkány formájában ábrázolták.

Bolygónk környezetében évente számtalan kisebb-nagyobb aszteroida száguld el. A technológia fejlődésének köszönhetően a szakértők az utóbbi időkben egyre több ilyen égitestet tudtak észlelni, de még így is rengeteg aszteroida vár a felfedezésre. Egyelőre nem bukkantak olyan objektumra, amely veszélyt jelentene a Földre.