Borostyánban konzerválódott az ősi poloska

Egy 50 millió éves rablópoloska kivételes állapotú maradványára bukkantak – írja a Phys.org.

A borostyán még az állat rizsszemnyi nemi szervét és sávos mintázatát is megőrizte.

A lelet a coloradói Green River formációnál került elő még 2006-ban. A borostyánt tartalmazó kőzet feltörésekor a maradvány megrepedt, a fosszília két részét egy-egy gyűjtőnek adták el. Az új tanulmány elkészítéséhez a szakértők felkeresték a borostyán részeit, a lelet vizsgálata alapján a kövületben a rablópoloskák egy új nemének képviselője konzerválódott. A faj az Aphelicophontes danjuddi nevet kapta.

Palaeontological Association

Sam Heads, az Illinois-i Természettudományi Intézet munkatársa szerint az ivarszerv sokat segített a faj elhelyezésében az evolúciós fán. A genitália lenyűgöző állapotban maradt fenn, hasonló részletesség jellemzően élő rovaroknál figyelhető meg.

Az új felfedezés arról árulkodik, hogy a rablópoloskák a vártnál mintegy 25 millió évvel korábban jelentek meg. A tudomány jelenleg nagyjából 7 ezer fajt ismer a rovarok ezen csoportjában, de csak 50 fosszilis állatot írtak eddig le.