Megtalálták minden idők egyik legnagyobb állatát

Egy hatalmas dinoszaurusz kövületére bukkantak Argentínában, a szakértők szerint az egyed lehetett minden idők egyik legnagyobb állata – írja a CNN. A 98 millió éves titanosaurus fosszíliája a candelerosi formációnál került elő. A kutatók farokcsigolyákat, illetve a mellkas és a medence egyes részeit találták meg.

A felfedezést részletező tanulmányban a szerzők azt írják: a példány mérete a 37 méter hosszú Patagotitanéval vetekedhetett.

Alejandro Otero, a La Plata-i Múzeum munkatársa szerint a későbbiekben további csontokra bukkanhatnak, melyek alapján pontosabban meghatározhatják az élőlény méretét.

MARK GARLICK / SCIENCE PHOTO LIBRA / MGA / Science Photo Library via AFP

A titanosaurusok maradványai a világ számos pontján előkerültek már, a legnagyobb állatok kövületei azonban Patagóniára jellemzőek. Bár combcsont hiányában nem lehet megállapítani a példány tömegét, a szakértők szerint az egyik legnagyobb titanosaurus lehetett.

A Patagotitan nem képviselői lehettek a földtörténet legnagyobb szárazföldi állatai, melyeknek tömege a 77 tonnát is elérte. A kutatók szerint a térségben egy időben több kifejezetten hatalmas titanosaurus-faj is élhetett. A most azonosított példány valószínűleg nem alkot egy új fajt, pontos rendszertani besorolást viszont még nem kapott.