Elképesztő összegért kelt el egy T. rex csontváza

31,8 millió dollárért kelt el a New York-i Christie’s aukciósházban a Tyrannosaurus rex egyik legteljesebb kövülete – írja a Phys.org.

Ez a valaha értékesített legdrágább dinoszaurusz-maradvány.

Hasonló leleteket csak akkor lehet eladni, ha magánbirtokon tárták fel őket.

A különleges T. rex jóval meghaladta a 8 millió dolláros kikiáltási árat. Az előző csúcstartó a Sue nevű példány volt, ezt 1997-ben 8,4 millió dollárért értékesítették. 1902-es felfedezése óta csupán a faj mintegy 50 szinte teljes csontvázát sikerült azonosítani.

Kép: Angela Weiss / AFP

A New York-i aukcióra Hong Kongban és Londonban tartózkodó gyűjtők is bekapcsolódtak. A 4 méter magas, Stan nevű csontváz koponyáján és hátán lyukakat találtak, a kutatók szerint ezek fajtársakkal vívott harcokból származó sebesülések lehetnek. A 67 millió éve elpusztult állat 8 tonnás és 20 éves lehetett.

A leletet Dél-Dakotában találták meg 1987-ben, a kövületet felfedezőjéről, az amatőr paleontológus Stan Sacrisonról nevezték el. A 188 darab csontot a Black Hills-i Geológiai Intézet csapata több mint 30 ezer óra alatt tárta fel, illetve illesztette össze. A leletről világszerte rengeteg intézmény akart másolatot készíteni, az eladási feltételek azonban megtiltják, hogy az új tulajdonos háromdimenziós modelleket hozzon létre a maradványról.