Hatalmas becsapódási kráterre bukkantak

Százmillió éves meteoritkrátert azonosítottak Nyugat-Ausztráliában – írja az MTI. A becsapódási krátert az ország harmadik legnagyobb aranybányász cégének egyik földbirtokán fedezték fel Ora Banda közelében.

Nagyjából 5 kilométeres átmérőjével az üreg az egyik legnagyobb meteoritkráter a Földön.

A szakemberek különböző módszerekkel, így elektromágneses vizsgálatot alkalmazva térképezték fel a szabad szemmel egyébként nem látható mélyedést.

Jayson Meyers geológus és geofizikus jelentősnek és váratlannak nevezte a felfedezést. A kutató szerint a krátert egy rendkívül sík vidéken azonosították, és azért maradhatott láthatatlan, mert az idők folyamán feltöltődött. Meyers hozzátette, valószínűleg további hasonló kráterek várnak felfedezésre. „Feltehetőleg több aszteroidával ütköztünk, mint eddig gondoltuk” – mondta, kiemelve, hogy a további kráterek feltérképezésével pontosabb becslést adhatnak a következő becsapódás idejére.

Meyers szerint egy ekkora mélyedés kialakulásához egy nagyjából 100-200 méter széles objektum szükséges. A szakember úgy gondolja, hogy a becsapódás nyomásától a talaj besüppedt, utóbb pedig visszaemelkedett, mint egy rugó.